הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: נציבות החופים תחליט היום אם לפתוח חופים פרטיים לציבור הרחב
תושבים רבים מתלוננים על כך שהם לא יכולים ליהנות מחופים רבים, בגלל שהם סגורים לדיירים שחיים בסמיכות לחוף. כעת, הרשויות מנסות לשנות את ההסדר הזה שהחל בשנת 1963

נציבות החופים של קליפורניה נערכת היום (חמישי) לקבוע מותר להגביל כניסה לחוף באמצעות גדר גבוהה ושער, ולהתיר את הכניסה רק למי שמשלם מאה דולר בשנה. הנציבות תקבע האם לתכנית שקבעה את הסדרי הכניסה לחוף מדרום לסן חוזה בחמישים השנים האחרונות תוכל להמשיך. כך דיווח הלוס אנג'לס טיימס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד החופים שסגורים לעשירים בלבד. ייפתח לציבור הרחב?


בשנת 1963 התירו הרשויות בסנטה קרוז לתושבים עשירים שחיים באזור החוף להתקין שער ולהגביל את הכניסה לחוף. כעת, הנציבות תיקח בחשבון את החוק החדש במדינה שדורש לא רק התייחסות לסביבה, אלא גם התייחסות לאוכלוסיות שאינן מיוצגות דיו.

"זה כמו מועדון חוף פרטי", אמר פטריק וויסארט, שמפקח על קיום חוף החופים בצפון קליפורניה, "אתה משתמש בכסף כדי לסנן החוצה אנשים שאינם מקומיים, ושאינם גרים בבתים בשווי מיליוני דולרים שצמודים לאוקיינוס. זה עשוי לקבוע תקדים גרוע מאוד".

ההצבעה של הנציבות באה על רקע ניסיונות של גורמים בעלי כוח ברחבי המדינה שמנסים להשאיר את החופים לעצמם. באזור הוליסטר ראנצ', הציבור זעם על כך שרשויות החוף הסכימו לוותר על פתיחת חוף פרטי לאחר מאבק של עשורים מול בעלי החוף העשירים. בחוף מרטינס, מיליארדר מעמק הסיליקון מנסה להביא את המאבק שלו לבית המשפט העליון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE