הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אב ובן, ציור וקולנוע: דווקא בפילדלפיה תוכלו לראות איך הפך ז'אן רנואר למוצלח יותר מאביו הצייר הידוע
במהלך השנים, הפך הקולנוען ז'אן רנואר, למוצלח יותר מאביו, הצייר פייר אוגוסט רנואר. זאת, למרות שהבן משוכנע שכל חייו ניסה לרצות את אביו ולחקות אותו. על כל זה תוכלו ללמוד בתערוכה Renoir: Father and Son / Painting and Cinema

התערוכה, Renoir: Father and Son / Painting and Cinema, מוצגת כשעה נסיעה דרומה מניו יורק, במתחם קרן בארנס, בפילדלפיה. עד ה-3 בספטמבר אפשר לבקר בתערוכה הנהדרת שמקפלת אל תוכה יצירות של שני הכישרונות המופלאים, ז'אן רנואר ואביו, הצייר פייר אוגוסט רנואר. התערוכה עוטפת את היצירות בהשפעותיה של מערכת היחסים המוכרת והשנויה במחלוקת ביותר בעולם; זו השוררת בין הבן לאביו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת היצירות הידועות של רנואר האב, Gabrielle with Open Blouse

ז'אן רנואר שינה את ההיסטוריה של הקולנוע עם סרטיו ההומניסטיים, שנערכו באופן מדויק כל כך, כגון “The Grand Illusion” (האשליה הגדולה) ובמיוחד “The Rules of the Game” (חוקי המשחק) – שנחשבים לשניים מהסרטים הגדולים שנעשו אי פעם, למרות שהם חוו כישלון בקופות כששוחררו בשנת 1939.

המבקר הגדול ביותר מבחינתו היה אביו, הצייר האימפרסיוניסטי, פייר-אוגוסט רנואר, אשר אותו הוא שאף לרצות. התערוכה הנפלאה הזו משקפת את מערכת היחסים הזו, שהתנהלה בין הבן לאביו. היא אורגנה בשיתוף עם מוזיאון האורסיי, בפריז, ומשלבת בין ציור לבין קולנוע. כל אלה עטופים בסקירה לבבית את הקריירה של ז'אן רנואר ובאופן בו היא עמדה תחת ההשפעה הרומנטית שהיתה לאמנות של אביו, עם יצירות כגון “A Day in the Country” או “Picnic on the Grass”.

סצנה מתוך אחד הסרטים של רנואר הבן, שמוצגים בתערוכה


התוצאה האירונית היא שז'אן רנואר הפך לאמן המוצלח יותר, למרות שהוא היה משוכנע בכך שתמיד חיקה את אביו.

מחיר: 30 דולר לאדם, 28 לאזרח ותיק ו-5 דולרים לסטודנט.
כתובת: 2025 Benjamin Franklin Parkway, Philadelphia, Pennsylvania
טלפון: 215-278-7000
אתר: barnesfoundation.org

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE