הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באיחור של יומיים: הממשל השלים את איחוד הילדים שהוריהם "זכאים לכך"
מתוך 103 ילדים בני 5 ומטה שהופרדו מהוריהם בגבול, מצא ממשל טראמפ כי 57 זכאים להיות מושבים לידי הוריהם. ה--46 הנותרים אינם "זכאים" לכך מסיבות שונות: לחלק מן ההורים עבר פלילי, חלק מן ההורים כבר גורשו, חלק במעצר פלילי, אחד לא יודעים איפה הוא כבר שנה ואחד נגוע במחלה מדבקת

ממשל טראמפ הודיע היום (חמישי) כי איחד את רוב ילדי המהגרים הצעירים (עד גיל חמש) שהופרדו ממשפחותיהם לידי ההורים, אולם עשרות עדיין אינם זכאים לאיחוד שכזו. כעת מפנה הממשל את תשומת לבו לאלפי הילדים בני ה-5 עד 17 שעל פי צו בית משפט יש לאחדם עם ילדיהם תוך שבועיים נוספים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפחות 34 ילדים ימשיכו להיות מוחזקים בידי הממשל הפדרלי ולא בידי בני משפחה (אילוסטרציה: shutterstock.com)



האיחודים - המבוצעים בצו שופט פדרלי בסן דייגו - הגיעו מעט-מעט השבוע, בעת שהממשל נחפז להמציא מאפס תוכנית לאיתור הילדים הזכאים להיות מוחזרים להוריהם. על פי הצהרות משותפות של משרד הבריאות, משרד המשפטים והמשרד לביטחון המולדת, 57 ילדים אוחדו עם הוריהם נכון לשעות הבוקר המוקדמות היום, אולם 46 נוספים אינם זכאים להיות מאוחדים עם משפחותיהם על פי "קריטריונים שאישר בית המשפט".

בין ה-46: אלה שלהוריהם רישום פלילי - בין אם אישום בלבד או הרשעה; שבעה שעל פי בדיקות DNA אלה שהציגו עצמם כהורי הילד אינם הוריו, אם כי ייתכן שהם קרובים בדרגה אחרת; ילד אחד עם תעודת לידה מזויפת; ילד שאחד מהוריו מואשם בהתעללות בילדים, אחד שהוריו רצו להתגורר בביתו של בגיר בעל עבר פלילי; ;12 שהוריהם כבר גורשו, 11 שהוריהם נמצאים במעצר פלילי ברמת המדינה או הפדרלית, ילד אחד שהרשויות לא מצליחים למצוא ואחד הלוקה במחלה מדבקת.

השופט הפדרלי האזורי דיינה סייבראו הורה בתחילה כי כל הילדים בני 5 ומטה יאוחדו עם משפחותיהם עד ה-10 ביולי (שלשום). בתחילה זיהה הממשל 102 ילדים שנכללים תחת הגדרה זו, אולם המספר השתנה בימים האחרונים, היות שצו תאריך היעד של השופט סייבראו שימש כמעין צו ביקורת שיפוטית של ביצת חוסר הסדר והתכנון המקיפה מספר סוכנויות פדרליות. שם אחד נוסף לרשימה ביום שלישי מפני שההורה שבתחילה נטען כי ויתר על איחוד עם ילדו שינה את דעתו, לטענת דובר הרשות לאכיפת מכסים והגירה (ICE), מת'יו אלבנס. שר הבריאות אלכס אזר הפליג  באומרו כי "אנחנו עושים חסד גדול עם הילדים האלה".


גומל חסדים. שר הבריאות, אלכס אזאר(צילום: CNN)



באשר ל-12 שהוריהם גורשו, אלבנס אמר כי לאחר שיאותרו הם יוכלו לבקש שהילדים יישלחו אליהם, אולם הם לא יורשו לראות את הילדים על אדמת ארה"ב. "אין לנו זכות חוקית להכניס אותם", אמר. "אין להם זכות חוקית להיות פה". עוד טען דובר ICE כי ההורים הללו הסכימו להיות מגורשים ללא ילדיהם וכי כל מטרתם היתה להכניס את ילדיהם לארה"ב. השופט סייבראו קיבל כי אכן חלק מן ההורים עשויים שלא להיות זכאים לקבל חזרה את ילדיהם, אולם חזר והבהיר כי תאריכי היעד שלו הם דדליין נוקשה, ולא "יעדים בשאיפה".

ההאגודה לזכויות האזרח (ACLU) ,שהודיע כי ידרוש  מן השופט להטיל עונש על הממשל בשל אי-עמידתו בתאריך היעד, צפוי לעבור על טענות הממשל לגבי "אי-זכאות" ההורים ל-46 ילדים בני ה-5 ומטה במסרק כינים. אולם בכל מקרה, עכשיו מתחיל האתגר האמיתי: אם הממשל איחר ביומיים להשלים תוך שבועיים איחוד של כ-100 ילדים, איך יתמודד עם איחוד של יותר מאלפיים נוספים בשבועיים נוספים בלבד? ראש סגל המענה והמוכנות במשרד הבריאות, כריס מיקנס, אמר כי היום יגיד משרדו את רשימת הילדים הנותרים, שעל פי עמדת הממשל הוריהם אינם זכאים לקבלם חזרה לידיהם, לעיון ה-ACLU.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE