הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן: "נעזוב את סוריה רק אם אסד יבקש"
היועץ הבכיר של המנהיג העליון חמינאי, עלי אכבר ולאיתי, שנפגש לאחרונה עם פוטין, הוסיף כי איראן לא תוציא את היועצים שלה מסוריה בעקבות הלחץ של ארה"ב

עלי אכבר ולאיתי, היועץ הבכיר של מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי, אמר היום כי טהרן תוציא את כל היועצים הצבאיים שלה מסוריה "אם הרשויות במדינה יבקשו מאיתנו לעשות זאת".  ולאיתי, שביקר בשבוע החולף במוסקבה ונפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (שמצדו נפגש גם עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו), הדגיש כי האיראנים נמצאים בסוריה לבקשת משטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו, "איראן ורוסיה סייעו לטהר 80% משטח סוריה מטרור".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ולאיתי בפגישתו עם פוטין במוסקבה. נשיא רוסיה התחייב לרכוש נפט מאיראן. צילום: הקרמלין (סוכנות טאסס)

 

הבכיר האיראני הוסיף כי איראן לא תצא מסוריה בעקבות הלחץ האמריקאי המופעל עליה לעשות כן. לדבריו, "ארה"ב רוצה לחלק את עיראק לשלושה חלקים ואת סוריה לחמישה. אנחנו נתמודד עם הנוכחות האמריקאית בסוריה , עיראק, לבנון, תימן וצפון אפריקה". הוא הוסיף כי רוסיה תסיג את כוחותיה מסוריה ברגע שאיראן תעשה זאת.

 

קודם לכן דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התחייב כי ארצו תשקיע 50 מיליון דולר בנפט מאיראן וברצועת עזה. על פי הדיווח, הוא עשה זאת בצגובה לאיום האיראני לסגור את מיצרי הורמוז במפרץ הפרסי, אם ארה"ב תפעל על מנת להפסיק את ייצוא הנפט מאיראן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE