הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר מושבעים אמריקאי האשים 12 מרגלים רוסיים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2016
קצינים מהמודיעין הצבאי הרוסי מואשמים בפריצה לרשתות המחשבים של הילארי קלינטון ומפלגתה בבחירות האחרונות. נמצאה גם מעורבות בבחירות לקונגרס. עו"ד של טראמפ, רודי ג'וליאני טוען בתגובה כי "כתבי האישום הללו הם חדשות טובות לאמריקאים. הרוסים נתפסו ואין אמריקאים המעורבים בפרשה, הגיע הזמן שמיולר יסיים את המרדף אחרי הנשיא ויכריז כי הוא לחלוטין חף מפשע"

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה. (צילום: שאטרסטוק)


כתב אישום הוגש היום (שישי) כנגד 12 ממרגלים רוסיים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ומועמדת המפלגה לנשיאות, הילארי קלינטון בסיומה של חקירה שבדקה התערבות רוסית בבחירות 2016, חקירה שנוהלה ע"י פרקליט מיוחד שמונה לחקור את התיק, רוברט מולר. ההרשעה מגיעה רק שלושה ימים לפני פגישתו של דונלד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגה שתיערך בהלסינקי, פינלנד.


טראמפ ופוטין (צילום: איי.אף.פי)


"פסק הדין מאשים את 12 קציני המודיעין הצבאי הרוסי בניסיון להתערב בבחירות 2016 לנשיאות", כך מסר עו"ד גנרל רוד רוזנשטיין במהלך מסיבת עיתונאים. רוזנשטיין הוסיף כי עידכן את טראמפ בהחלטה להאשים את המרגלים הרוסיים ומסר גם כי לא נמצאה מעורבות של אזרחים אמריקאיים בפרשה. 

כתב האישום כנגד המרגלים הוא למעשה הפעם הראשונה בה רוסיה מואשמת במעורבות ישירה בבחירות בארה"ב, מעורבות שמטרתה הייתה לפי האישומים לתת דחיפה לקמפיין של המועמד הרפובליקני בבחירות 2016, דונלד טראמפ. רוסיה מצידה מכחישה את ההאשמות אך דיווח רשמי של משרד המשפטים האמריקאי טוען כי הנאשמים ניסו במשך זמן רב לפרוץ למחשבי הוועדה של הקמפיין הדמוקרטי, הוועדה הלאומית הדמוקרטית ולקמפיין הנשיאותי של הילארי קלינטון ולאחר מכן פירסמו את המידע באינטרנט תחת שמות בדויים.


רוברט מולר (צילום: איי.אף.פי)


מעבר לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, שכוסתה בתקשורת בצורה רחבה, החקירה של מולר גילתה דברים חדשים כגון מעורבות רוסית ישירה בדחיפת מועמד לקונגרס האמריקאי שלפי הדיווחים קיבל באוגוסט 2016 מסמכים סודיים מאחד המרגלים המעורבים בפרשה, מסמכים שנגנבו מוועדת קמפיין הקונגרס הדמוקרטי (DCCC).

החקירה של מולר בפרשה עדיין בעיצומה וכעת הוא בודק האם הקמפיין של הנשיא טראמפ אכן היה בקשרים עם נציגים רוסיים והאם הנשיא ניסה לשבש את החקירה בעניין המרגלים הרוסים. מולר כבר הגיש בעבר כתבי אישום נגד מספר עוזרים של הנשיא האמריקאי ביניהם ראש קמפיין הבחירות של טראמפ, פול מנפורט והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, מייקל פלין.


גנרל רוד רוזנשטיין (צילום: רויטרס)


סוכנויות ביון אמריקאיות יצאו בהאשמות נגד רוסיה וטענו כי השתמשה בתעמולה ופריצה למחשבים בניסיון לפגוע בהילארי קלינטון ולעזור לטראמפ שמצידו קרא לחקירה המתנהלת בעניין "ציד מכשפות" הפוגע ביחסי ארה"ב ורוסיה. רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק וכיום עורך דין של טראמפ, יצא להגנת הנשיא בטוויטר: "כתבי האישום הללו הם חדשות טובות לאמריקאים. הרוסים נתפסו ואין אמריקאים המעורבים בפרשה, הגיע הזמן שמיולר יסיים את המרדף אחרי הנשיא טראמפ ויכריז כי הוא לחלוטין חף מפשע".




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE