הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל נכנע ללחץ השופט ומציג תוכנית שתאפשר לו לעמוד בתאריך היעד לאיחוד המשפחות
הממשל, שהסתבך עם כ-100 ילדים מתחת לגיל חמש תוך שבועיים, פותח מבערים כדי לעמוד ביעד של פי עשרים מכך באותו פרק זמן. הוריהם של 200 ילדים יעובדו ביום, וידוא שהם אכן ההורים, שאין להם עבר פלילי ובמקרה הצורך, בדיקת DNA

ממשל טראמפ, תחת צו משפטי לאחד תוך פחות משבועיים את כל הילדים מתחת לגיל 17 שהופרדו ממשפחותיהם בעת ניסיון לחצות את הגבול, משיק היום - באי רצון מסוים, לטענת הלוס אנג'לס טיימס - תוכנית חדשה ומאוחדת לאחד את הילדים הנותרים - -כ-2,500 במספר - עם משפחותיהם במועד שקבע בית המשפט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יש לממשל מאות רבות של תמונות כאלה להפיק תוך 12 יום מהיום (צילום: ויקימדיה)



התוכנית, שהותוותה בתצהיר שהוגש לבית המשפט הפדרלי בסן דייגו, שמה לה למטרה לעבד את נתוניהם של כ-200 ילדים בני למעלה מחמש ביום, והיא אמורה להתחיל בסוף השבוע הנוכחי. הלוגיסטיקה כוללת את העברתם של ההורים הנמצאים כעת במעצר לאחד משישה או שמונה מתקנים שם יעברו בדיקות נוספות בכדי לוודא שהם אכן ההורים, יעברו בדיקה לוודא שאין להם עבר פלילי וירואיינו על ידי חוקר.

לאחר מכן יועברו הילדים למתקן לצורך איחוד תוך 24 עד 48 שעות, והמשפחה תשוחרר כיחידה אחת לידי רשויות ההגירה. בתצהיר היום לא צוינו מיקומי המתקנים לאיחוד, וכן לא צוין אם המשפחות תישארנה במעצר או תשוחררנה בערבות לתוך ארה"ב.

התוכנית החדשה "דחוסה" יותר מן ההליך הקודם, ומיועדת להעביר אנשים רבים בהרבה בפרק זמן מקוצר. לממשל יש עד ה-26 ביולי להשלים את כל האיחודים. השבוע התקשה הממשל לעמוד בתאריך יעד של עד ה-10 ביולי לאחד את כל הילדים מתחת לגיל חמש עם משפחותיהם, והתהליך היה נגוע בבלבול ואי-סדר. מתוך 103 ילדים, רק 57 הושבו למשפחותיהם, ומספר מאלה אחרי תאריך היעד. משפחות אלה שוחררו לקהילה, עם אזיקים אלקטרוניים לניטור מיקומם, עד תום בירור תיקי ההגירה שלהם.


"זה צריך להיות תהליך קל ושקוף". השופט דיינה סייבראו (צילום: C-SPAN)



46 הפעוטות הנותרים נקבעו כ"לא זכאים" לאיחוד מסיבות שונות, כולל עבר פלילי של ההורים. ל-12 ילדים יש הורה או הורים שכבר גורשו חזרה לארצות מוצאם, דבר שהביא למאמץ חיפוש בינלאומי שעודנו מתנהל. אותם תנאים יחולו גם על קבוצת הילדים בני ה-5-17, רק בקנה מידה מוגדל בהרבה.

הממשל טען ביום שישי שהוא מוכן להפעיל מיד את תוכניתו החדשה בנוגע לקבוצת הילדים הגדולה יותר, הוא הביע חשש כבד כי הליך האישור שיידרש כדי לעמוד בתאריך היעד אינו מספק והוא עלול להעמיד ילדים רבים בסכנה. השופט דיינה סייבראו קבע כי ההליך עתיר-הזמן בו השתמש הממשל עד כה נועד למצב בו אדם שאינו הורה מבקש לקבל חסות על קטין בלתי מלווה שחצה את הגבול לבדו, ואינו נחוץ במקרה זה, כשמדובר בילדים שהופרדו מהוריהם בגבול.

השופט גם אישר לאגודה לזכויות האזרח (ACLU) בקרה מוגברת על עמידת הממשל בתהליך, וציווה כי החל מאתמול יעביר הממשל לאגודה רשימה של ילדים והורים המוחזקים בידי הרשות לאכיפת חוקי מכס והגירה (ICE), וכי הורותם של המבקשים תאומת עד יום חמישי. כן ציווה השופט על הממשל להימנע מלחייב את המהגרים על בדיקות ה-DNA, הטיסות או כל הוצאה אחרת של הממשל במסגרת איחוד המשפחות. "זה לא משהו מסתורי", אמר סייבראו. "זה תהליך קל שצריך להיות שקוף".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE