הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה, שרה בממשלה טוענת כי רוסיה מנסה לגרום לקרעים בחברה האמריקנית באמצעות הרשתות החברתיות
השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן אמרה כי הניסיונות לא מתרכזים במועמד כזה או אחר בבחירות האמצע. היא ציינה כי משרדה יסייע בהגנה מפני האקרים רוסיים בבחירות הקרובות

המשרד לביטחון המולדת הודיע אמש (שבת) כי אין סימנים לכך שרוסיה הציבה לעצמה יעד להתערב בבחירות האמצע שייערכו השנה באותה רמה כפי שעשתה בבחירות לנשיאות בשנת 2016. השרה קירסטן נילסן אמרה במהלך כינוס של השרים המקומיים לביטחון המולדת כי משרדה יסייע בהכנות לבחירות בהגנה מפני מתקפות סייבר רוסיות או אחרות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן


לדבריה, גורמי המודיעין רואים "ניסיונות עקשים של הרוסים לגרום לקרעים בחברה האמריקנית באמצעות הרשתות החברתיות ובאמצעים שונים". היא הוסיפה כי הניסיונות הרוסיים לא מתרכזים במועמד כזה או אחר. הדברים של נילסן באו לאחר שביום שישי הואשמו 12 אנשי מודיעין רוסיים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ולחשבונות של הקמפיין, ולפני פגישתם של הנשיא דונלד טראמפ ושל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טראמפ מעולם לא גינה את רוסיה על המעורבות שלה בבחירות לנשיאות בשנת 2016. זאת, למרות ממצאים שנמצאים בידיהן של סוכנויות המודיעין הגדולות. בנוסף, גם הקרמלין הכחיש את מעורבותה של מוסקבה בבחירות האמריקניות.

דבריה של נילסן הם הפעם הראשונה שבה גורם ממשלתי בכיר מתייחס לנושא. לפני כחודש וחצי פורסם תחקיר של USA TODAY שחשף כי בחודשים שלאחר ניצחון טראמפ בבחירות, גורמים ברוסיה רכשו עשרות מודעות פייסבוק במטרה להגביר את המתיחות בין אזרחי ארצות הברית לבין המהגרים ההיספאנים - מתיחות שגם כך גאתה בשל הקמפיין הטעון מבחינה אתנית.

אלפי מודעות שנחשפו על ידי חברי קונגרס דמוקרטים, הדגישו את המיקוד של אותם גורמים רוסים על המתח האתני במדינה. אך אותם גורמים לא הסתפקו רק בתקופת המירוץ לנשיאות, אלא גם אחריו, והקימו במחצית הראשונה של השנה שעברה דפי פייסבוק מזויפים שפרסמו מודעות בנוגע לשני הצדדים בדיון על מדיניות ההגירה האמריקנית.

סדרת מודעות אחת נועדה לאלה שמתעניינים בתרבות היספאנית ולטינית - והיא קידמה מסרים תומכי הגירה. לעומת זאת, סדרה אחרת נועדה לגולשים בעלי ראייה דומה לזה של הנשיא בכל הנוגע להגירה ולגירוש מהגרים.

המטרה, כך נראה, הייתה פשוטה: ליצור כעס בשני צדי המתרס. כך טען מומחה התעמולה ג'יימס לודס. "בסוף היום, לרוסים לא באמת אכפת מה תהיה מדיניות ההגירה האמריקנית. אותם מעניינת הפערים והחלוקה שאותם נושאים יוצרים", אמר לודס, סגן נשיא למחקר ציבורי ויוזמות באוניברסיטת סאלב רג'ינה, "הם רוצים להגביר את הפירוד ולהעלות אותו כמה שהם יכולים".


ייפגש בקרוב עם פוטין, אבל לא גינה את רוסיה על המעורבות בבחירות. טראמפ


אנשי מערכת USA TODAY בחנו את כל 3,500 המודעות שפורסמו, וגילו כי מאות מתוכן קשורות לנושאי הגירה, או שהם נועדו עבור גולשים היספאנים. רוב המודעות האלה פורסמו לאחר הבחירות, והם הוצגו בפני גולשים מיליוני פעמים.

ממש כמו הקמפיינים שפנו לאפרו-אמריקנים במטרה להגביר את הזעם בשל גזענות ואלימות משטרתית במהלך תקופת הבחירות, כך הפנייה לקהילה ההיספאנית אחר הבחירות הייתה חלק מהאסטרטגיה הרוסית לזעזע את הדמוקרטיה האמריקנית. כך אמר ניקולס קול, פרופסור בבית הספר אננברג לתקשורת ועיתונות באוניברסיטת דרום קליפורניה.

בפברואר, חבר מושבעים הרשיע 13 בני אדם שעבדו עבור הסוכנות למחקר אינטרנטי, גוף אפוף מסתורין בעל קשרים לקרמלין שפועל כדי לייצר מודעות פייסבוק. האישום נגדם כלל אימיילים מהמעסיקים הרוסים שלהם, שלא הותירו כל מקום לספק באשר לניסיון שלהם לפגוע במערכת הפוליטית האמריקנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE