הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטאר-קיי מסירה את התווית "ידידותי לשומרי כשרות" מרוב מוצרי סטארבאקס
אחד מארגוני השגחת הכשרות הגדולים בארה"ב מסיר את חותם האישור שלו מן הרשת בשל בעיה של עירוב כלים המשמשים למזון טרף עם כלים אחרים. הרשת במקביל מפסיקה לנהל השגחת כשרות בסניפים נבחרים

שומרים כשרות? אוהבים קפה? ייתכן שתצטרכו לעבוד יותר קשה כדי למצוא את מנת הקפאין שלכם מעכשיו - לפחות אם אתם הולכים על פי הכשרות של סטאר-קיי (Star-K). ארגון השגחת הכשרות, אחד הגדולים בארה"ב, הודיע בשבוע החולף כי לא ימשיך בתוכנית במסגרתה הגדיר מוצרים מסוימים של סטארבאקס כמותרים לאכילה, מבלי להגדירם ממש ככשרים על פי ההלכה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הידיעה הציתה מחאה בעולם שומרי הכשרות בארץ האפשרויות. נכון לכתיבת שורות אלה, חתמו יותר מ-8,500 יהודים טובים וחובבי לאטה על עצומה שקוראת: מייק סטארבאקס כושר אגיין!
במשך שנים פרסמה סטאר-קיי רשימה של המשקאות בסטארבאקס אותם כינתה "kosher-friendly". סניפי הרשת אינם תחת השגחת הארגון, אולם הארגון בדק באופן סדיר עם סטארבאקס ווידא אילו ממשקאותיה אינם כוללים כל מרכיב פסול עבור שומרי כשרות. בשנים האחרונות אפילו פראפוצ'ינו נכלל ברשימת המשקאות המותרים.

אולם בשנים האחרונות החלה סטארבאקס למכור כריכים, וחלק מאלה עשוי מבשר או גבינה שאינם כשרים. הדבר העלה שאלות כשרות, כמו האם הכלים להכנת המשקאות נשטפו יחד עם הכלים ששימשו להכנת המזון הלא-כשר. עם זאת, סטאר-קיי פרסמה רשימה מקוצרת בהרבה של משקאות המותרים לשומרי כשרות: אמריקנו, אספרסו, קרמל ברולה לאטה קפוא, וניטרו קולד ברו - כל עוד הם מוגשים בכוסות נייר.

בנוסף להחלטה של סטאר-קיי, שומרי כשרות חובבי קפה של רשתות ספגו מהלומה נוספת כשהרשת החליטה להפסיק את השגחת הכשרות שהציעה בסניפים נבחרים באזור ניו יורק רבתי. תחת הסיבות להצטרפותו לעצומה, כתב אחד החותמים: "הייתם חושבים שרשת שסגרה את סניפיה לשמונה שעות, כדי ללמד איך להתחשב באנשים שרוצים להשתמש בשירותים בלי לקנות שום דבר, תתחשב קצת ביהודים אורתודוכסים שרוצים להיות לקוחות משלמים!"

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE