הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכסוך הכלכלי: סין הגישה תלונה לארגון הסחר העולמי נגד ארצות הברית
בוושינגטון הודיעו כי התלונה לא צפויה לעורר זעזוע בממשל. לסינים קשה להגיב לאיומים של טראמפ על העלאת מכסים נוספת, בגלל חוסר האיזון ביחסי הייבוא-ייצוא בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם

סין הודיעה היום (שני) כי היא פנתה לארגון הסחר העולמי בתלונה נגד האיומים האחרונים של הנשיא דונלד טראמפ להעלות מכסי המגן על סחורה סינית בשווי 200 מיליארד דולר. עוד הודיעה סין כי היא מגבירה את מאמציה הדיפלומטיים להתנגד ללחץ שמפעילה ארצות הברית, לטענתה, בסכסוך הטכנולוגיה המתגבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעלי ילדים עם דגלי ארצות הברית וסין מוצגות למכירה בחנות בבייג'ינג


ממשל טראמפ מתח ביקורת על ארגון הסחר העולמי בטענה כי הוא אינו מסוגל להתמודד עם הבעיות שמציבה סין בפני העולם. הממשל טוען כי פניה לארגון לא צפויה לגרום לאפקט גדול בוושינגטון. עם זאת, הפניה עשויה לסייע לבייג'ינג להשיג תמיכה מממשלות שמתחו ביקורת על טראמפ על כך שהוא פועל מחוץ לארגון ומטיל מכסי מגן על ייבוא סחורות ממדינות שונות.

הפניה של סין לארגון הסחר העולמי היא צעד לא שגרתי, והוא בא פחות משבוע מאז שנציגי הסחר האמריקניים הציעו להעלות תעריפים בגובה עשרה אחוזים על סחורה סינית בשווי של 200 מיליארד דולר. מכסי המגן האלה צפויים להיכנס לתוקף רק בחודש ספטמבר.

מאזן הסחר בין ארצות הברית לסין מקשה על בייג'ינג להגיב לאיום הנוכחי, פשוט משום שהיא מייבאת מארצות הברית הרבה פחות מאשר מייצאת אליה. לכן בשלב זה מנסה סין לגייס תמיכה מאירופה, קוריאה הדרומית וממשלות אחרות - עד כה בלי הצלחה של ממש.

"אנחנו לא מסוגלים להילחם באופן שווה", אמר טו שינגקואן, ראש המכון למחקרי ארגון הסחר העולמי באוניברסיטה לעסקים בין לאומיים וכלכלה בבייג'ינג. לדבריו, הצעד של ממשלת סין היום "מצביע על כך שאנחנו מעריכים את התפקיד של הארגון".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE