הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה גרוע יותר מצינון בקיץ? צינון ממושך בקיץ. כך ניתן לקצר את החוויה הלא רצויה
כדאי שתדעו שוויטמין C יכול לסייע בתמיכה בתפקוד המערכת החיסונית; בהגנה על התאים מפני נזקים להם גורמים רדיקלים חופשיים; בצמצום הסיכון למחלות לב וכלי דם ולמחלות כרוניות; בקידום החלמת השרירים ובשיפור הבריאות הכללית

יש מי שמצטננים דווקא בעונת הקיץ, כשהשילוב עם החום שבחוץ יכול לייצר חוויה לא נעימה בלשון המעטה, בעיקר אם היא נמשכת זמן רב. במחקר שנערך בנושא נמצא כי, ויטמין C מקצר את משך ההצטננות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המומחים ממליצים ליטול תוספי ויטמין C לאורך כל השנה, גם בקיץ

מדענים מאוניברסיטת הלסינקי, שבפינלנד, מצאו כי, אם נוטלים מינונים גבוהים יחסית של ויטמין C אפשר לקצר את משך הצטננות. החוקרים ניתחו את הממצאים של שני ניסויים אקראיים ומצאו, כי בהשוואה לתרופת פלסבו, שמונה גרמים של ויטמין C, שניתנו ביום הראשון של ההצטננות קיצרו את משך זמן המחלה ב-19 אחוז בממוצע. ניסוי נוסף הראה, כי נטילת שישה גרמים של ויטמין C ביום מקצרים את משך ההצטננות ב-17 אחוז.

לאור ההשפעה העקבית של ויטמין C על משך הצטננות, הבטיחות שבצריכתו ועלותו הנמוכה, מומלץ לחולים ליטול 8 גרמים ממנו מדי יום, על מנת לסייע לטיפול בהצטננות ולקצר אותה. על מנת שהוויטמין יסייע באופן יעיל, יש ליטול אותו בהקדם האפשרי לאחר הופעת תסמיני הצינון הנפוצים.

מחקר נוסף מצא, כי ויטמין C יכול לסייע בתמיכה בתפקוד המערכת החיסונית; בהגנה על התאים מפני נזקים להם גורמים רדיקלים חופשיים; בצמצום הסיכון למחלות לב וכלי דם ולמחלות כרוניות; בקידום החלמת השרירים ובשיפור הבריאות הכללית.  

אם נוטלים מינונים גבוהים יחסית של ויטמין C אפשר לקצר את משך הצטננות

בהמשך לכך, המומחים ממליצים ליטול תוספי ויטמין C לאורך כל השנה, גם בקיץ. על מנת לסייע למערכת החיסונית להילחם במחלה, יש להגדיל את צריכת הוויטמינים C, B, D, את צריכת האבץ.

במהלך הצטננות, לשתות הרבה מים חמים עם לימון ודבש, תה ירוק או מרק עוף, על מנת להקל על הגודש באף ולמנוע התייבשות. חשוב להגדיל את צריכת הפירות הטריים, הירקות, עשבי התיבול והתבלינים. כמו כן, מומלץ להגדיל את צריכת השומן הטוב, כגון שמן זית, שמן קוקוס, זרעים ואגוזים.

מומלץ לשלב בתפריט היומי גם פרוביוטיקה, על מנת לשמור על דרכי העיכול במצב תקין. בנוסף, מומלץ לשתות הרבה מים, לבצע פעילות גופנית מדי יום, ולישון לפחות שמונה שעות בלילה.

יש להימנע ממזון וממשקאות ממותקים ומעובדים בכבדות כמו גם ממזון שמנוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE