הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ירידה משמעותית במספר סניפי "בנק אוף אמריקה" בארה"ב
אחד הבנקים הגדולים בעולם סגר כ-110 סניפים בשנה האחרונה, אך רשם עלייה ניכרת בשימוש באפליקציות השונות; גם שאר הבנקים בעקבותיו, והיעד הבא שלהם הוא שיפור השירות הדיגיטלי. בו בזמן, חברות טכנולוגיות מבקשות להיכנס לתחום הבנקאות ולהיאבק על לקוחותיהם

יותר אנשים מפקידים את כספם לחשבון הבנק שלהם באמצעות מכשיר נייד, טלפון או טאבלט, ופחות באמצעות הפקדה בסניף עצמו, כך הודיע היום (ב') "בנק אוף אמריקה". מדובר בפעם הראשונה שישנם נתונים המגבים את ההערכה שאנשים מעדיפים לנהל את חשבונם באמצעות אפליקציה על פני ההגעה לבנק. רק ברבע האחרון של השנה, אפריל עד יוני, בוצעו כ-1.4 מיליארד כניסות לחשבונות במכשירים ניידים. קצב האימוץ הגבוה מאפשר לבנק לצמצם באופן משמעותי את מספר הסניפים היקרים שבהם מחזיק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף של "בנק אוף אמריקה" (צילום: Shutterstock)


לפני שבועיים הבנק הודיע כי הוא מחזיק ב-4,441 סניפים ברחבי ארה"ב, ירידה לעומת 4,542 הסניפים שנספרו אשתקד. לפני עשור, בקיץ 2008, הבנק הפעיל כ-6,300 סניפים, 28% יותר מהכמות הנוכחית. בו בזמן, מספר המשתמשים הפעילים באפליקציה של הבנק ממשיך לגדול, ובשנה האחרונה נרשמה עלייה של 11% לכדי 25.3 מיליון לקוחות. 

ולא מדובר רק בצעירי דור ה-Y האוהבים לעשות שימוש בטלפונים הניידים. "הדעה הרווחת היא שרק הצעירים גורמים לעלייה בשימוש באפליקציה, אבל אין מספיק צעירים מדור זה במאגר הלקוחות של הבנק כדי שהם יהיו אחראים לעלייה הגדולה", אמר בריאן מוניהאן, מנכ"ל הבנק.

בשנים האחרונות הבנקים משקיעים כספים רבים בשיפור הטכנולוגיות הקיימות באתרים ובאפליקציות. כך למשל, בנק אוף אמריקה השיק בחודש אפריל האחרון עוזרת דיגיטלית פיננסית בשם אריקה, ועד כה כ-2 מיליון איש עושים שימוש בשירות זה. הבנק אף חבר לבנקים אחרים כמו וולס פרגו וצ'ייס כדי לבנות את שירות התשלום זל (Zelle), המתחרה בפייפאל ו-וונמו. 

במקביל לכך שהבנקים נכנסים לתחום הטכנולוגי, החברות הטכנולוגיות נכנסות לתחום הבנקאות. אמזון, אפל ופייסבוק בוחנות צורות כניסה לשוק הפיננסי. לאחרונה דווח כי אמזון עתידה להשיק שירות של תשלומים מאדם לאדם באמצעות העוזרת הדיגיטלית, אלקסה. 


אפליקציית הבנק (צילום: Shutterstock)


המעבר לדיגיטלי רווי באתגרים, אך הוא מאפשר לבנקים לסגור סניפים כי אין בהם צורך. גם הבנקים האחרים מצטרפים למגמה הזו: בנק JPMorgan צמצם ב-2% את מספר הסניפים. וולס פרגו מחזיק בכ-5,750 סניפים, אך לאחרונה דווח כי הבנק עתיד לסגור כ-800 סניפים בשנתיים הקרובות. עם זאת, ישנם סניפים חדשים שעתידים להיפתח. 

בנק אוף אמריקה יפתח כ-125 סניפים חדשים בכל אחת מארבע השנים הקרובות, וזאת כחלק מהתרחבות הבנק לתוך אזורים שלא פעל קודם לכן או שהיה לו נוכחות מצומצמת בו. לאחרונה נפתחו סניפים חדשים בדנבר,מיניסוטה ואינדיאנה ובהמשך יצטרפו גם פיטרסבורג ומדינת אוהיו לרשימה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE