הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: בית המשפט דן בחשיפת חומרי החקירה וראיות שנאספו בתיק היורה מפארקלנד
גופי מדיה מבקשים מבית המשפט לפרסם בפומבי את עדותו של היורה, וכן מסמכים הנוגעים לבריאותו ולימודיו בבית הספר

סנגוריו של היורה, ניקולס קרוז בן ה- 19, פנו לבית המשפט בבקשה להטיל חיסיון על מסמכים מחקירת המשטרה שמסרה התביעה לצוות ההגנה. על פי טענתם, חשיפת הראיות בפומבי תשפיע רבות על דעת המושבעים העתידיים ותמנע ממרשם משפט צדק. הבקשה נוגעת בעיקר לתיעוד וידאו של החקירה שנמשכה שעות רבות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בטבח פארקלנד, ניקולס קרוז, ועורך דינו דיוויד פרנקל בבית המשפט. קרדיט תמונה סאן סנטינל דרום פלורידה


על פי החוק בפלורידה מרבית המסמכים שנמסרו להגנה משוחררים לעיון הציבור בעת המסירה וגופי מדיה כגון AP ביקשו מבית המשפט לפעול כך גם במשפט זה. לטענתם, זכות הציבור לקבל מידע על הגורמים והאירועים שהובילו לאירוע הירי בבית הספר הקשה ביותר בהסטוריה של ארה"ב.

לאחר ששמעה את טענות שני הצדדים, הודיעה השופטת אליזבת שרר כי תפרסם החלטה מפורטת בכתב תוך 10 ימים אם לשחרר את כל הראיות, חלקן, או אף אחת מהן. כמו כן, החוקר הראשי בתיק התבקש למסור דוח סופי עד ליום שישי.

קרוז, שצפוי לעונש מוות אם יורשע, ישב בראש מורכן במהלך כל הדיון. אחיו הצעיר, זכארי קרוז, נכח אף הוא באולם. עורכי דינו הציעו להקל בעונשו ולגזור עליו מאסר עולם בתמורה להודאה באשמה ושיתוף פעולה עם החוקרים, אולם התביעה דחתה את הצעתם.

הטבח בבית הספר מרג'רי סטונמן דאגלס בעיר פארקלנד שבפלורידה זעזע את אמריקה. בחודש פברואר השנה תקף קרוז החמוש ברובה אוטומטי ופצצות עשן את תלמידי התיכון ללא הבחנה, הרג 17 מהם ופצע 17 נוספים. בעקבות הטבח פתחו תלמידי התיכון בקמפיין להגברת הפיקוח על מכירת נשק ומכירת דגמים אוטומטיים אל מחוץ לחוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE