הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטית, פעילה ב-NRA ומרגלת: כתב אישום הוגש נגד אזרחית רוסיה שחיה בוושינגטון
מרינה בוטינה מואשמת שניצלה את קשריה בארגון הנשק כדי ליצור קשרים עם פוליטיקאים. על פי כתב האישום היא יצרה ערוץ תקשורת סודי עם מוסקבה. עורך דינה: "קידמה יחסים טובים בין שתי המדינות"

צעירה בת 29 מוושינגטון, הפעילה למען החזקת נשק אישי, היא סוכנת רוסיה שאוספת מידע על בכירים אמריקניים ועל ארגונים פוליטיים, ופועלת כדי ליצור ערוץ תקשורת סודי עבור הקרמלין. כך טענה אמש (שני) התביעה בעניינה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרגלת, או סטודנטית חרוצה? מרינה בוטינה 


ההודעה על מעצרה של מרינה בוטינה פורסמה כמה שעות לאחר שהנשיא דונלד טראמפ נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וימים ספורים לאחר שהתובע המיוחד רוברט מולר הגיש כתבי אישום נגד 12 גורמי ביון רוסים, שמעורבים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות לפני כשנתיים.

מולר לא הגיש את כתב האישום נגד בוטינה, אך על פי כתב האישום עולה כי פעילותה עסקה גם במירוץ לנשיאות. עוד עולה מכתב האישום כי בוטינה ניסתה לנצל את קשריה ב-NRA כדי לפתח יחסים עם פוליטיקאים שונים במטרה לאסוף מידע עבור רוסיה.

כמו כן, המסמכים שהוגשו לבית המשפט מגלים כי אמריקני לא מזוהה, שעבד עם בוטינה, טען כי היה מעורב בהקמת "קו תקשורת פרטי" בין הקרמלין לבין גורמי מפתח בפוליטיקה האמריקנית באמצעות ה-NRA. זאת, לקראת הבחירות לבית הלבן בשנת 2016.

מסמכי בית המשפט לא מציינים באיזו מפלגה נוצרו הקשרים, אך הפרטים שעולים מלמדים כי מדובר במפלגה הרפובליקנית. בנוסף, המידע שהוגש לא מלמד אם ערוצי התקשורת האלה הוקמו בפועל.
ה-NRA, שבעבר קשר עצמו לבוטינה בפרסומים ציבוריים ובמידע שפורסם לחברי הקונגרס, לא הגיב לידיעה.

בוינה, אזרחית רוסיה שחיה בארצות הברית הואשמה בקשירת קשר לפעול כסוכן לא רשום של הממשלה הרוסית. שופט פדרלי בוושינגטון הורה לכלוא אותה עד השימוע שיערך לה מחר. כך פורסם בהודעה של משרד המשפטים ושל ג'סי לו, התובעת של מחוז קולומביה.


לא הביע עניין. רוברט מולר


עורך דינה של בוטינה, רוברט דריסקול, כינה את ההאשמות "מנופחות", והוסיף כי התביעה הפכה קשרים עסקיים לגיטימיים לעבירה פלילית. לדבריו, מרשתו אינה סוכנת של הממשל הרוסי, והיא נמצאת בארצות הברית תחת ויזת לימודים, והיא סיימה את לימודיה לתואר שני ביחסים בינלאומיים.

"אין שום אינדיקציה לכך שגברת בוטינה מחפשת להשפיע או לערער על מדיניות כזו או אחרת על חוק אמריקני, אלא רק בשביל לקדם יחסים טובים יותר בין שתי המדינות", אמר דריסקול, "כתב האישום הוא פשוט שימוש לרעה בחוק, שנועד להעניש אנשי תעמולה, ולא מערכת קשרים פתוחה וציבורית של סטודנטים זרים".

לדבריו, סוכני FBI פשטו על דירתה של בוטינה במהלך חודש אפריל. הוא הוסיף כי היא הציעה לענות לשאלותיו של משרד המשפטים ושל צוותו של החוקר המיוחד מולר, אך הם "לא הביעו עניין בכך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE