הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המועמדת הדמוקרטית לקונגרס כינתה את ישראל "כוח כובש" וזכתה לביקורת מימין ומשמאל
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, הצעירה הרדיקלית שהפתיעה בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית אמרה את הדברים בראיון ביום שישי. מרכז שמעון ויזנטל הגיב בחריפות: "לא יודעת כלום"

המועמדת הדמוקרטית לקונגרס, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז גרמה למהומה בעקבות התבטאויות אנטי-ישראליות. לדבריה, ישראל היא כוח "כובש" אל מול הפלסטינים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מומחית למזרח התיכון. אוקסיו-קורטז


הכוכב העולה בשמי הפוליטיקה התראיינה בתכנית "קו האש" ברשת PBS ביום שישי האחרון. במהלך הראיון היא נשאלה שאלה פשוטה: "מה העמדה שלך לגבי ישראל?". בתחילה ענתה אוקסיו-קורטז תשובה ממלכתית די צפויה, שקוראת ליישום פתרון שתי המדינות וכי לישראל יש זכות קיום לצד הפלסטינים.

לאחר שנתבקשה להרחיב על הנושא, המועמדת הסוציאליסטית הדמוקרטית אמרה: "אני גם חושבת שמה שאנחנו מתחילים לראות, בכל הנוגע לכיבוש של פלסטין, הוא פשוט התגברות של המצב ההומניטרי".

המראיינת מרגרט הובר ביקשה מיד הבהרות מהמועמדת בשל דבריה. "מה שאני מתכוונת הוא שההתנחלויות, שהולכות ומתעצמות בכמה אזורים בהם הפלסטינים מתקשים להגיע לבתיהם", ענתה אוקסיו-קורטז.

עם זאת, המועמדת הדמוקרטית הוסיפה כי היא "לא מומחית גאו-פוליטית בנושא הזה. אני רק מביטה בנושאים האלה תחת הפריזמה של זכויות אדם.. פוליטיקה של המזרח התיכון היא לא בדיוק תחום המומחיות שלי".

דבריה של אוקסיו-קורטז גרמו לביקורת ציבורית רבה. מרכז שמעון ויזנטל פרסם בטוויטר ביקורת קשה על המועמדת: "היא לא יודעת כלום לגבי 3,500 שנות קשר של העם היהודי לאדמת ישראל".

מנגד, אוקסיו-קורטז ספגה גם ביקורת קשה מחבריה לשמאל המפה הפוליטית, שטענו כי היא נחמדה מדי עם ישראל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE