הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: מטוסים רוסיים תקפו כפר סורי סמוך לגבול עם ישראל
הלחימה בסוריה מתקרבת לצה"ל: ארגוני סיוע מדווחים כי עשרה בני אדם נהרגו בתקיפה. עשרות אזרחים סורים באו היום לגבול ברמת הגולן כשהם מנופפים בדגלים לבנים

הלחימה בסוריה מתקרבת לישראל, והפעם נראה שגם ההפצצות מהאוויר שעורכים מטוסי צבא אסד ובנות בריתו, מתקרבות. לפחות עשרה בני אדם נהרגו היום (שלישי) כאשר תקיפה מהאוויר, ככל הנראה בידי מטוסים רוסיים, פגעה במבנה בית ספר בכפר עין טינה שכיום משמש כמקלט - כך עולה מדיווחים של צוותי חילוץ והצלה שפועלים במקום. הכפר, שנמצא בפאתי קונייטרה, ניצב פחות מחמישה מייל מהגבול עם ישראל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילים ישראלים צופים אל סוריה מהגבול ברמת הגולן. תמונת ארכיון


זמן קצר לאחר המתקפה, עשרות אזרחי סוריה צעדו לכיוון הגבול שברמת הגולן כשהם מנסים לברוח מהמתקפה הקטלנית. התושבים נופפו בדגלים לבנים אל מול חיילי צה"ל. הם לא עברו את הגבול ושבו על עקבותם.

מועז אל-אסעד, צלם, אמר כי עד שהוא הגיע לגבול, התושבים כבר לא היו במקום. התקשורת בישראל דיווחה כי החיילים קראו להמונים לעזוב את המקום.

ועדת ההצלה העולמית אמרה כי התקדמות כוחות המשטר גרמה ללכידתם של אלפי פליטי פנים בסוריה לאורך הגבול הישראלי ברמת הגולן. קבוצת הסיוע ציינה כי יש כמה עניינים דחופים בנוגע ל-160 אלף הפליטים שברחו אל האזור מוקדם יותר החודש, וכעת נלחצים בין הגבול לבין כוחות המשטר.


עקורים סורים צועדים בשטחים הפתוחים סמוך לגבול


הקבוצה העריכה כי חמישה אחוז מהאנשים האלה חיים בשטחים הפתוחים, כאשר רק עצים מספקים להם הגנה. "אין שום מקום אליו יכולים האנשים האלה ללכת כדי למצוא מקלט. הם שומעים את הלחימה מתקרבת עוד ועוד והם חוששים שזה רק עניין של זמן עד שהחזית תגיע אליהם", אמר דובר הארגון, מארק שנלבאכר.

בשבוע שעבר הודיע האו"ם כי יותר מ-230 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם מאז ה-17 ביוני בדרום מזרח סוריה - לגבולות ישראל וירדן. הממלכה ההאשמית כבר הודיעה כי לא תפתח את גבולותיה לפליטים סורים נוספים.

מאז יוני, חיילים סוריים וכוחות בעלי בריתה של דמשק תפסו את השליטה על רוב מחוז דרעא, ממנו צמח המרד נגד הנשיא בשאר אל-אסד. עם השליטה באזור, כוחות הממשל מפנים את עיקר המאמץ לאזור קו הגבול עם ישראל, בניסיון לטהר את כיסי ההתנגדות האחרונים. קבוצה שמזוהה עם ארגון הטרור דאעש מחזיקה בקו דק של כפרים בקצה הדרומי של האזור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE