הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפתיע: ניתן למנוע לפחות אחד מתוך כל חמישה מקרי מוות מסרטן בלי לפתח טיפולים חדשים
המומחים סבורים, כי יש הזדמנויות רבות להפחתת מקרי הסרטן שנרשמים כיום בארצות הברית, גם ללא פיתוח טכנולוגיות חדשות של טיפולים ובדיקות. אלא באמצעות מתן גישה לטיפול באיכות גבוהה לכלל התושבים

מומחים לסרטן סבורים, כי ניתן למנוע לפחות אחד מתוך כל חמישה מקרי מוות מסרטן בארצות הברית, גם אם לא יפותחו בדיקות חדשות או טיפולים נוספים. על מנת שהתכנית תצליח, על כל אחד מהתושבים בארצות הברית לנצל את מלוא הזכויות המגיעות לו במסגרת הטיפול הרפואי הטוב יותר שיש למדינה להציע. אם החולים היו עושים זאת, שיעור התמותה מסרטן היה יורד ב-22 אחוז. כך עולה מנתוני האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המומחים סבורים, כי יש להנגיש את תכניות הבריאות הרחבות לכלל האוכלוסייה ולא רק למשכילים

מדובר על 134,000 חיים שינצלו במהלך שנת 2018.

חוקרי האגודה למלחמה בסרטן סבורים, כי ניתן להבחין במגמה האמורה בקרב אמריקנים ברי מזל, שמודעים לזכויותיהם ומנצלים אותן. ברוב המקרים מדובר באמריקנים בעלי תואר אקדמי. לפי החוקרים, יש לוודא שלכלל התושבים במדינה תהיה גישה דומה לטיפולי מנע באיכות גבוהה, בדומה לגישה שיש לתושבים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה.

יתכן וזה נשמע כמו חלום רחוק, אך בפועל זה קורה בזכות החוק להגנת החולה, הידוע בשמו ObamaCare. החוק שיפר את הגישה של אמריקנים רבים לתכניות בריאות שמציעות איכות גבוהה יותר של טיפולים. בהמשך לכך, מקרים של סרטן שד, סרטן ריאות, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב וסרטן העור, אובחנו מוקדם יותר במדינות בהן החוק בתוקף. ברוב המקרים, אבחון מוקדם מאפשר טיפול מוקדם, תוצאות טובות וצמצום הסיכון למוות.

במדינות בהן הורחבו תכניות הבריאות, בעקבות החוק, ירד שיעור המבוגרים חולי סרטן ללא ביטוחי בריאות מ-9.6 אחוזים בשנת 2011 ל-3.6 אחוזים בשנת 2014. במדינות בהן לא הורחבו תכניות הבריאות ירד הנתון האמור מ-14.7 אחוז בשנת 2011 ל-13.3 אחוז בשנת 2014.

החוק אפשר לילדים ליהנות מביטוח הבריאות של הוריהם עד גיל 26. בהמשך לכך נרשם גידול של שבעה אחוזים במספר המבוטחים בגילאי 19 עד 25. במקביל נרשם שינוי באבחון של מקרי סרטן, כשהמחלה מאובחנת בשלבים מוקדמים יותר שלה.


גישה לטיפולים קיימים לכלל האוכלוסיה יכולה להציל 134,000 חיים עד סוף שנת 2018

לדברי החוקרים, אם כל האמריקנים יקבלו את אותו הטיפול הרפואי כמו אלה המשכילים, היתרונות יהיו מרחיקי לכת. בפועל אנשים שזוכים לפחות חינוך נמצאים בסיכון גבוה יותר למות מסרטן. החוקרים המתמקדים בסרטן, אך המגמה האמורה רלוונטית גם למניעה של מחלות אחרות, באמצעות חינוך לחיים בריאים, ללא עישון, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין.

מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה, כי ניתן למנוע 59 אחוז ממקרי סרטן הריאות שנרשמים ברחבי ארצות הברית, אם כלל התושבים היו מקבלים את הטיפול שמקבלים תושבים שלמדו בקולג'. מדובר על מניעה של 54,900 מקרי מוות בשנה.

מתן טיפול איכותי יותר לכלל התושבים ימנע 32 אחוז ממקרי המוות שנגרם כתוצאה מסרטן המעי הגס. מדובר על חייהם של 8,952 אנשים בשנה; ו-50 אחוז ממקרי סרטן הכבד וכיס המרה, שיצילו חיים של 8,433 אנשים בשנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE