הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השמאל לומד לעבוד יחד? העמותות והארגונים המובילים מתאחדים לקראת בחירות אמצע הכהונה
מוב-און, סווינג לפט, אורגנייזינג פור אקשן, לטינו ויקטורי ועוד כמעט עשרים תנועות וארגונים נוספים מתאחדים לתאם יחד את הפעילות לקראת הימים המכריעים שלפני הבחירות לסנאט, לבית הנבחרים ולשלל משרות ברמת המדינה והמקומית בשישה בנובמבר. התקווה: כוח מתנדבים גדול וגמיש שיהיה מוכן לפעולה ממותגת ומאוחדת בשבוע האחרון למערכה

קרוב לתריסר תנועות פרוגרסיביות מובילות מאחדות כוחות לקראת בחירות אמצע הכהונה במאמץ להגדיל את שיעור ההצבעה הדמוקרטי בנובמבר ולהפוך את האנרגיה האקטיביסטית לפעילות בחירות ממוקדת. התנועות המשתתפות -  מוב-און, אידיביזיבל, אורגנייזינג פור אקשן, לטינו ויקטורי, יונייטד ווי דרים, מפלגת המשפחות העובדות ועוד - משיקות היום את The Last Weekend: אתר משותף שמטרתו לרשום למעלה ממיליון שעות-מתנדב באותם ימים אחרונים מכריעים לפני הכניסה לקלפי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקרים מראים כי שיחות עם אנשים בימים שלפני הבחירות הם הגורם המשפיע ביותר על ההצבעה



"אתה שומע המון מסרים של "לכו להצביע, כולנו צריכים להצביע", וכן, כולנו צריכים להצביע. אבל דמוקרטים נמצאים במעגלים שבהם אנחנו מדברים עם הרבה אנשים שמסכימים איתנו", אמר אית'ן טודראס-ווייטהיל, מנכ"ל תנועת לפט-סווינג, המובילה את המאמץ המשותף. "אנחנו צריכים הרבה יותר מהאנשים האלה שכבר יש להם רצון לפעול".

מארגנים מן התנועות המשתתפות מקווים כי היוזמה תייעל את פעילויותיהם ותפחית את מספר הפניות הכפולות או המבלבלות למתנדבים פוטנציאליים. "מה שזה מאפשר לנו לעשות הוא להתאחד סביב מיתוג ומסר, שזה דבר שהמפלגה הדמוקרטית מרבה לספוג עליו ביקורת", אמר טודראס-ווייטהיל.

גודלה של הקואליציה המתהווה נועד לשדר מסר בפני עצמו, סימן לכך שהמאמץ הרחב יותר לגבש את השמאל הפוליטי המפוזר לקראת הבחירות, ולהחליש את ההתקוטטות הפנים-מפלגתית, אכן עובדת. "הבדיחה על דמוקרטים בבלגאן לא הגיעה משום-מקום", אומר ג'סי להריך, מנהל התקשורת של אורגנייזינג פור אקשן. "שחקנים פרוגרסיביים מרכזיים נטו פעמים רבות מדי לתעדף את האינטרס הצר שלהם, על חשבון המטרות המשותפות של התנועה. אבל אני חושב שמחזור הבחירות הזה באמת היה שונה - נדמה שכולם מכירים בחשיבות הרגע".


בטינדר מחליקים ימינה. ב"סווינג לפט" רוצים שתחליקו שמאלה בקלפי כדי לצבוע את בית הנבחרים בכחול



תנועות פרוגרסיביות מקוות מאד שלא לבזבז את מה שצפוי להיות גל של מצביעים דמוקרטיים שינסו לכבוש מחדש את גבעת הקפיטול ולשים מעצורים לסדר היום של הנשיא טראמפ, מן הרמה המקומית ועד למרוצים לסנאט ולבית הנבחרים. ידוענים כמו השחקנים ראשידה ג'ונס, שביימה את הסרטון שיתלווה להשקה של "סוף השבוע האחרון", גויסו להפיץ את הבשורה. גם אתר האינטרנט ממותג בפנייה ישירה - ותזכורת המיועדת לעורר את ההתרגשות המקושרת למחאות של השנתיים האחרונות.

באותיות גדולות, על רקע אילוסטרציה של הדגל ובניין הקפיטול, האתר מכריז: "הגיע הזמן לשנות את הממשל שלנו! צעדנו. הפגנו. עכשיו אנחנו מוכנים לתת כל מה שיש לנו, בסוף השבוע האחרון לפני בחירות אמצע הכהונה". במחשבה זו יופנו הגולשים - כל אחת בהתאם לאזור מגוריה ולאתר התנועה ממנו הגיעו לעמוד המשותף - לפעילויות ספציפיות. על ידי השגת התחייבות להתנדב מראש, המארגנים מעריכים כי יוכלו להזיז את המשאבים שלהם בהתאם לצורך עם התקרבות יום הבחירות ולפי התנאים בשטח.

"כשאנשים מתחייבים מוקדם, יותר סביר שהם יתנדבו מוקדם. הם יעשו תוכנית", אמרה אשלי בריאנט ממוב-און. "זה נקרא סוף השבוע האחרון, אבל ככל שנוסיף שמות לרשימה הזו, אנחנו נתחיל להשכיל אותם בנוגע לכל הדרכים שבהן הם יכולים להיות מעורבים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE