הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: נמצאו יתושים נשאי קדחת מערב הנילוס באזור פנורמה סיטי
בפעם הראשונה השנה נמצאו בלוס אנג'לס יתושים הנגועים בקדחת מערב הנילוס, מחלה המועברת ע"י עקיצת יתוש ועשויה במקרים מסוימים, אם כי די נדירים, לגרום למוות. משרד הבריאות בקליפורניה ממליץ על מספר דרכים להגנה מפני הסכנה

קיץ בלוס אנג'לס יכול להיות כיף למדי אך עם החום ההולך וגובר מגיעים גם דברים פחות מהנים, כאלה שכדאי להיזהר מהם כמו יתושים הנגועים בקדחת מערב הנילוס. אנשי משרד הבריאות באחד המחוזות של לוס אנג'לס מדווחים היום על סימנים ראשונים להימצאות הנגיף באזור לאחר בדיקה מדגמית שנערכה על יתושים בפנורמה סיטי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יתוש בפעולה (צילום: המרכז למניעת מחלות)


קלי מידלטון, ראש ענייני הקהילה במחוז הסבירה על הסכנה הצפויה מהיתושים: "רוב האנשים הנדבקים בנגיף יחלו בצורה קלה אך לא מסוכנת וכעבור כמה ימים יתאוששו אך הנגיף בהחלט עלול להיות מסוכן הרבה יותר ולגרום לשיתוקים ואף למוות, במיוחד בקרב אנשים בני 50 ומעלה או כאלה בעלי מערכת חיסונית חלשה". בין התסמינים להידבקות בנגיף ניתן למצוא כאבי ראש, פריחות בעור, בחילות וחום.

ההערכה היא שלמעלה מ-10 אלף אנשים נדבקים בנגיף מדי שנה, אם כי משרד הבריאות הציבורי מכריז על ממוצע של 221 מקרים מדי שנה, פער הנובע מהעבודה שרוב האנשים הנדבקים בקדחת מערב הנילוס כלל לא מראים סימני מחלה. 


הסבר על התפשטות המחלה (אתר מוסקיטו מגנט)


למרות זאת במשרד הבריאות ממליצים לכולם להגן על עצמם מפני היתושים במספר דרכים. ראשית, למנוע הצטברות של מים עומדים בחצר הבית אם באדמה, בחביות, בדליי מים ועוד. במקביל לכך לדאוג להשתמש בדוחה יתושים ולמגן את חלונות הבית רשתות או כל מה שימנע מיתושים לחדור. "אנחנו לא יכולים להיכנס לחצר הבית של התושבים, אז אנו בהחלט צריכים את עזרתם במניעת התפשטות הנגיף".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE