הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש סוכנות הגרעין באיראן: יש לנו 950 טון אורניום, ומפעל לייצור חלקים לצנטריפוגות חדשות
טהרן ממשיכה להפעיל לחץ על המערב כדי להשאיר את הסכם הגרעין בתוקף. ראש הסוכנות ציין כי המפעל יוכל לייצר חלקים ל-60 צנטריפוגות ביום

ראש סוכנות הגרעין האיראנית אמר כי מאמצי טהרן להשיג אורניום הצליחו, וכעת יש בידי הרפובליקה האיסלאמית לא פחות מ-950 טונות של החומר שמשמש לפיתוח גרעין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוחץ על המערב. עלי אכבר סאלחי


עלי אכבר סאלחי, ראש הסוכנות, אמר היום (רביעי) לטלויזיה האיראנית כי איראן ייבאה 400 טונות של החומר מאז שנת 201, אז נחתם הסכם הגרעין עם מעצמות המערב. סאלחי אמר כי ברשות איראן יש מספיק אורניום כדי להפעיל בעתיד 190 אלף צנטריפוגות.

הסכם הגרעין מגביל את אחוז האורניום המועשר של איראן לרמה של 3.67 אחוזים בלבד. אורניום מועשר ברמה כזאת יכול לשמש לכורים גרעיניים לייצור אנרגיה, אך הוא נמוך בהרבה מ-90%, רמה שנדרשת לנשק גרעיני.

בתוך כך, סאלחי הודיע גם שארצו בנתה מפעל שיכול לספק חלקים ל-60 צנטריפוגות ביום. לדבריו, המפעל עצמו אינו מפר את הסכם הגרעין. "במקום לבנות את המפעל הזה בעוד שבע או שמונה שנים, בנינו אותו במהלך המשא ומתן, אך לא הפעלנו אותו עדיין", אמר סאלחי. הוא הוסיף כי המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי עודכן בפרטים. "כעת, כשהוא נתן את ההוראה, המפעל מוכן לפעולה".

הודעותיו של ראש סוכנות הגרעין האיראנית עשויה להגביר את המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית, שפרשה מהסכם הגרעין בחודש מאי. מאז פרישתה של וושינגטון, איראן הודיעה כי תגביר את יכולות העשרת האורניום שלה. זאת, בניסיון להפעיל לחץ על המדינות האחרות שנותרו בהסכם להמשיך ולהחיות אותו.

ההודעה האיראנית באה כחודש לאחר שהמנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר כי הוא הורה לסוכנויות להתכונן להגברת קצב העשרת האורניום, במידה והסכם הגרעין יקרוס בעקבות פרישתה של ארצות הברית.


המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי


שאר המדינות החתומות על ההסכם טוענות כי הוא מעניק את הדרך הטובה ביותר להפסיק את הניסיון של איראן לפתח פצצה גרעינית. איראן אמנם הודיעה כי בכוונתה לחכות ולראות מה יעשו שאר החותמות על ההסכם, אך בינתיים היא מאותתת שהיא מוכנה להחזיר את העשרת האורניום לפעילות. איראן הודיעה שוב ושוב כי היא מעוניינת להעשיר אורניום רק למטרות אנרגיה.

בחודש שעבר הודיע סאלחי כי איראן מפתחת  תשתיות לצנטריפוגות מתקדמות יותר במתקן הגרעין בנתנז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE