הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חגיגה על חושית: שניה לפני שהוא עלה על הטיסה להופעה במיאמי, עצר ליאור סושרד לראיון קצר
המנטליסט הישראלי המפורסם בעולם מגיע לארצות הברית לשתי הופעות בסוף השבוע, אז ניצלתי את המומנטום כדי לשאול אותו מה הוא מתכנן לצופים ולאיזה מופע בידור הוא הולך כשהוא לא בעבודה

כמה שעות לפני שהוא עלה על הטיסה מתל אביב למיאמי, שוחחתי עם אחד המנטליסטים הידועים והמצליחים בעולם, ליאור סושרד (36), על מנת לברר מה בדיוק צפוי לקהל במופע שלו בסוף השבוע. "אני נוחת במיאמי מחר (יום חמישי) ויש המון הכנות לקראת המופע. למרות שביקרתי במיאמי לא מעט פעמים והופעתי באופן פרטי, אני מתרגש מאוד לקראת המופע הזה. זו הפעם הראשונה שאני מופיע במיאמי במופע פתוח לקהל וזה הולך להיות פשוט כיף לא נורמלי".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגיע למיאמי כדי לעשות לכם חגיגה על חושית, סושרד 

סושרד מופיע בארצות הברית לעתים קרובות. הפעם הוא מגיע לשתי הופעות בסוף השבוע, ה-20 וה-21 ביולי, באולם מרשים שמאכלס 2,500 מקומות ישיבה, במתחם ה-Ziff Opera House. "בחרנו באולם המרשים הזה, שאמור להתמלא ב-2,500 צופים. זה נחשב להרבה אנשים במקצוע שלי", מסביר סושרד.

מה חלמת להיות כשתגדל?
"תמיד רציתי להיות אמן חושים. מאז שהייתי ילד בן 12 שמופיע בפני ילדים אחרים. זה אכן מה שאני עושה מאז".

רוב הביקורות משבחות את המופעים שלך. איך אתה מתייחס לביקורות אוהדות פחות?
"אני מקבל ביקורות שליליות ובונות באהבה. הן, למעשה, מחזקות יותר, משום שהן מעוררות את הוויכוח על השטח האפור, שבו דנים תמיד בשאלת האותנטיות, 'האם זה הגיוני או לא', 'האם זה אמתי או לא'. כשמגיע מישהו סקפטי ואומר שהוא לא מאמין שזה אמתי ושתיאמתי דברים מראש, אני מזמין אותו לצפות בקטע שבו השתתפו 250 איש או בקטע שבו השתתפה ברברה סטרייסנד. הרי לא תיאמתי עם 250 איש או עם סטרייסנד. אני דווקא אוהב שאנשים שרואים את המופע, נדהמים ואחרי מפתחים דיון בנושר ומנסים להבין את הדברים. אני אומר לאנשים, בואו ליהנות. אתם הולכים לטוס לעולם אחר, בהרפתקה שתעיף לכם את המוח. במקביל גם תצחקו המון. להבדיל ממה שרבים חושבים, המופע לא רציני וכבד. הוא מלא בבדיחות, הומור וצחוקים, כשכל הקהל משתתף בחוויה. לדעתי צריך להתמקד בכיף ואם זה אמתי או לא, שהקהל יחליט".

סושרד וחברים: ברברה סטרייסנד וג'יימס ברולין

מה מחכה לצופים במופע סוף השבוע הקרוב?
"המופע הולך להיות ליטרלי אינטראקטיבי. הוא יסחף את כל הקהל כולו כבר ב-20 השניות הראשונות שלו. הקהל יצטרף למופע ממקומות הישיבה וגם מעל לבמה. יקרו דברים שמבוססים על אלמנטים של קריאת מחשבות והשפעה על מחשבות, על תקשורת לא מילולית, על שפת גוף, על זיכרון ועל אפקטים של כוח המוח, כשלאורך כל הדרך המופע מתובל בהמון הומור, צחוקים וכיף. הקהל צוחק כל הזמן. אני הולך להשתמש בחמשת החושים של כל הקהל על מנת לעורר ולהפעיל את חוש השישי".

מה המופע מעורר בקהל, שהוא מצליח כל כך?
"המופע מעורר תדהמה, אהבה, רומנטיקה וגם קצת פחד עם קריצה. הוא מעורר קשת רחבה של רגשות. אך בעיקר רגש נוסטלגי של פליאה, wonder, שמתפוגג כשאנו מתבגרים. בכל פעם שמראים לילדים קסם או כל דבר חדש ומפתיע, הם חווים פליאה. כשמתבגרים, מתקרבים לרציונל ומאבדים את זה. המופע הזה מחזיר 2,500 אנשים להיות ילדים. הוא גורם להם לפעור פיות ולחוש את אותו רגש אבוד של פליאה; הרגש שמתעורר בעקבות המחשבה "זה לא יתכן, זה לא קיים באמת" וכולי. אני חושב שזו הסיבה העיקרית שמושכת רבים להגיע למופעים שלי והופכת אותו למוצלח כל כך".

זהירות, ספוילר
סושרד מספר עד כמה המופע המפתיע מערער את האמונות ופורץ את גבולות היכולת של הצופים. הוא אפילו עושה ספוילר קטנטן וחושף שחלק מהאנשים בקהל צפויים לעשות דברים שהם לא האמינו שהם יכולים.

כמו מה למשל?
"כמו לפתור תרגיל מתמטי מסובך בשנייה. אנשים פשוט יאמרו את התשובה הנכונה, גם אם התרגיל מסובך והם לא מאמינים שהם יכולים לפתור אותו".

סושרד עם סילבסטר סטאלון ואלטון ג'ון

לא פשוט לשמור על היצירתיות כמעיין נובע באופן קבוע. איך אתה מרענן ומחדש במופעים שלך?
"אני רואה בעצמי אדם יצירתי מאוד. ישנם קטעים שאני עובד עליהם בעצמי. בנוסף, יש בעולם עוד כמה מעטים כמוני. כולנו חברים, שנפגשים לעתים, מדברים, מתייעצים ומחליפים רעיונות. כך שזה מקור נוסף".

באילו מופעי בידור אתה צופה כשאתה לא מופיע?
"אני אוהב מופעים באופן כללי ובעיקר קולנוע. אני אוהב גם מופעי סטנד אפ וכל מופע אחר שמעורר את החושים".  

יהיה כיף לא נורמלי, סושרד

ספר על הפרויקט הבא.
"אני עובד על כמה פרויקטים במקביל, שכמה מהם צפויים להתפרסם בהמשך. כמו כן, בקרוב יפורסמו גם תאריכים למופעים נוספים בארצות הברית".  

מה אתה חולם להיות כשתגדל (עוד יותר)?
"בדיוק את מה שאני עושה כעת וכמה שיותר מזה. בכוון הזה אין הפתעות".

מחיר: החל מ-75 דולר.
כתובת: Ziff Ballet Opera House, 1300 Biscayne Blvd, Miami, Florida
טלפון: 305.949.6722

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE