הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבע הדומם מתפוצץ: ביצירות של חיים סוטין שמוצגות כעת במוזיאון היהודי, בניו יורק
בפריס של שנות ה-20 היה האמן היהודי-רוסי, חיים סוטין, אאוטסיידר כפול. אך בהיותו מודרך על ידי האינסטינקטים האמנותיים הבולטים שלו הוא אימץ את הז'אנר המסורתי של טבע דומם ופוצץ אותו. בתערוכה הזו תוכלו לראות כיצד

האמן היהודי הרוסי, חיים סוטין (1893-1943), שבילה את רוב חייו בפריס, ידוע בעיקר בזכות יצירות האמנות המדממות שלו, שמציגות פגרי בקר. אך מה שעניין אותו הוא לא מוות. היה זה כוח החיים הלא גשמי שמגלם עולם החומר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היצירה שעומדת בלב התערוכה, “Carcass of Beef” 

עד ה-16 בספטמבר, מציגים במוזיאון היהודי בניו יורק את התערוכה, Flesh (בשר), כמחווה לאמן. התערוכה מציגה יותר מ-30 יצירות של סוטין, האקספרסיוניסט שנודע בציוריו האינטנסיביים והצפופים בצבע. בין היצירות אפשר לראות את המרשימות ביותר שצייר האמן אי פעם, בהן גם עופות תלויים, פגרי בקר ודגים, הנחשבים כיום להישגיו האמנותיים הגדולים ביותר.

יחד עם יצירות שתעדו למעלה מאלף עופות מרוטי נוצות ועירומים, דגי הרינג וסרדינים, הצייר שהתאפיין בטרנסצנדנטיות וחיוניות הכרחית, מוצג בשיאו ביצירה אחת מפוארת, שמשמשת כלב ליבה של התערוכה: “Carcass of Beef”, משנת 1925. הארגמן הבוהק משובץ בכתום השמן, ושניהם מתפשטים בשמים זרועי הכוכבים.

טבע דומם שמתפוצץ על הקנבס, סוטין במיטבו

מחיר: 18 דולר למבוגר, 12 דולר לאזרח ותיק, 8 דולר לסטודנט וחינם לילדים עד גיל 18.
כתובת: 1109 Fifth Ave at 92nd St., New York
טלפון: 212-423-3200
אתר: thejewishmuseum.org

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE