הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כדאי שתדעו משהו: אחד ממוצרי הקוסמטיקה הוותיקים בעולם עלול להגביר את הסיכון לסרטן
למרות שמחקרים לא מצאו ראיות מוצקות לכך, בסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן טוענים, כי אבקת טאלק מסוכנת לשימוש באזור איברי המין וכי היא מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן

טאלק הוא הסלע הרך ביותר בעולם והוא מכיל מינרל שקשור לאזבסט שנמצא בשכיחות גבוהה בכדור הארץ. הוא עשוי ממינרל המורכב ממגנזיום, סילקון וחמצן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מומלץ לא להשתמש באזור איברי המין, אבקת טאלק

מדובר באחד ממוצרי הקוסמטיקה הוותיקים ביותר בעולם והוא נמצא בשימוש נרחב מאז ימי מצריים העתיקה. המצרים הקדמונים, נהגו להשתמש במינרלים, על מנת לגלף קמיעות והאינדיאנים נהגו לייצר מהם כלי מטבח. אך האם הטאלק בטוח לשימוש על הגוף? הנה מידע נוסף.

לא פעם ניתן למצוא טאלק בסמיכות לאזבסט, הידוע כחומר שעלול לגרום לסרטן הריאות דרך הנשימה, אם שוהים במחיצתו. אך לחוקרים עדיין לא ברור אם טאלק כשלעצמו, ללא אזבסט, בטוח לחלוטין לשימוש.

החשש של החוקרים הוא, כי שימוש בטאלק עלול לגרום לסרטן באברי המין. ישנם ארגונים שהביעו חשש כי האבקה עלולה להגביר את הסיכון לסרטן השחלות, למרות שאין ראיות מוצקות לכך.

בסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, הפועלת כחלק מארגון הבריאות העולמי, טוענים, כי אבקת טאלק עלולה לגרום לסרטן בבני אדם. הסוכנות מצאה, כי שימוש באבקת טאלק שאינה מכילה אזבסט לא ניתנת להגדרה כגורמת לסרטן בבני אדם.

לסיכום, נראה כי הראיות המוגבלות ממחקרים שבוצעו בבני אדם מובילים למסקנה, שאבקת טאלק לגוף עלולה לגרום לסרטן, כאשר משתמשים בה באזור אברי המין.  


אחד ממוצרי הקוסמטיקה הוותיקים בעולם, אבקת טאלק

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE