הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קומקאסט פרשה מן המרוץ על נכסי פוקס - וחיזקה את עמדתה במרוץ לרכישת סקיי
קומקאסט החליטה ש-71.3 מיליארד דולר - גובה ההצעה החדשה של דיסני - הוא מחיר מופקע, ופרשה מן המרוץ לרכישת נכסי הבידור של תאגיד פוקס המאה ה-21, הכוללים בין השאר עשרות שנות סרטים קלאסיים. אולם הוויתור חיזק את מעמדה של קומקאסט במרוץ לרכוש את רשת סקיי, שם הצעתה היא המובילה כרגע

חברת קומקאסט הרימה ידיים ומשכה היום את הצעתה בסך 66 מיליארד דולר לרכישת נכסי הבידור של תאגיד פוקס המאה ה-21. עם זאת, קומקאסט הודיעה שתמשיך להרחיב את נוכחותה הבינלאומית על ידי רכישת 61 האחוז של רשת השידור בתשלום האירופית סקיי, שאינם בבעלות פוקס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העכבר צוחק אחרון (אילוסטרציה)



בכך משאירה קומקאסט (הבעלים של NBC) את תאגיד דיסני כמחזר היחיד אחרי אוצר הסרטים העצום של האולפן הוותיק. בחודש שעבר המתיקה ממלכת הקסם את הצעתה עבור נכסי פוקס ל-71.3 מיליארד דולר, וקומקאסט החליטה שזה סכום שאינו מצדיק את עצמו עבורה.

המהלך מחליש את אחד העימותים הבולטים של ענף התקשורת, אולם דיסני תרכוש גם את ההצעה של פוקס לרכישת סקיי, כך שהיא תישאר במסלול התנגשות עם חברת התקשורת הגדולה בעולם - תואר שהיא עשויה לזכות בו בעצמה אם תנצח גם במאבק על סקיי.

פוקס, כזכור, מתחרה אף היא - בעודה עומדת למכירה - על 61 האחוזים של סקיי שאינם בבעלותה. כרגע מובילה קומקאסט במלחמת ההצעות הזו, עם 14.75 ליש"ט (19.175 דולר) למניה, או 34 מיליארד ליש"ט (44.2 מיליארד דולר) בסך הכל, תמורת חברת הטלוויזיה בתשלום, הנסחרת בבורסה של לונדון.


בתחרות על סקיי דווקא הטווס צפוי לנצח



מניית קומקאסט, חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בארה"ב, עלו היום ב-2.7 אחוז על רקע אנחת רווחה של משקיעיה על כך שהחברה לא המשיכה בהליך הבידינג המאמיר. גם מניות דיסני עלו ב-1.6%, על רקע אנחת רווחה דומה של משקיעיה - פלוס שמחה מתונה על זכייה בפרס, שיאפשר לדיסני להיאבק באמזון ובנטפליקס בתחום התוכן.

מניות פוקס ירדו ב-1.2% ושל סקיי ב-1.5%. אחת הסיבות לכך שקומקאסט ויתרה על ניסיונה לרכוש את נכסי פוקס היא שמלחמת ההצעות ניפחה את ערכה של סקיי - לאור בעלותה על 39% מפוקס. כעת חוזים המנתחים בוול סטריט כי תאגיד דיסני-פוקס המתהווה יישאר בשלב זה עם יותר מדי חוב מכדי להגיש הצעה יותר גבוהה על סקיי מזו של קומקאסט. אחרי המטרות הגדולות, צפויים התאגידים הגדולים להתמודד על ספקי תוכן בסדר גודל מעט קטן יותר, כמו ליונ'ס גייט, MGM וסרטי סוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE