הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הורה להזמין את פוטין לארה"ב בסתיו הקרוב
למרות הסערה הפוליטית שמסרבת לשכוך, הנשיא רוצה סיבוב שני עם מי שאת הפגישה עמו הגדיר כ"הצלחה גדולה". מנהל המודיעין הלאומי: אני עדיין לא יודע מה נדון בין טראמפ לפוטין בהלסינקי. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר: כל עוד לא נדע, אסור לטראמפ להיפגש ביחידות עם פוטין בשום מקום

הנשיא טראמפ מתכנן להזמין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוושינגטון בסתיו הקרוב. כך הודיע הבית הלבן היום (חמישי), ארבעה ימים לאחר פגישת פסגה בין השניין בהלסינקי שהובילה לסערה בארה"ב בשל סירובו של טראמפ להתעמת בפומבי עם פוטין בנושא התערבותה של מוסקבה בבחירות 2016 בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סיבוב ב'? (צילום: ABC)



דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס הודיעה בציוץ כי טראמפ הנחה את היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, להזמין את הנשיא הרוסי, למרות שמחוקקים ובכירי ממשל טראמפ עצמם טרם תודרכו בנוגע לתוכן פגישתם האישית של שני המנהיגים ביום שני האחרון, בה נכחו רק הם ומתורגמניהם. אפילו מנהל הביטחון הלאומי של טראמפ, דן קואטס, אמר שאינו יודע מה קרה בהלסינקי. "ובכן, את צודקת, אני לא יודע מה קרה בפגישה הזו", אמר קואטס בתגובה לשאלה בפורום הביטחון של אספן שבקולורדו.

ההזמנה הנחשקת לוושינגטון צפויה להיתפש כניצחון ברור לפוטין, שביקורו הרשמי האחרון בארה"ב היה ביולי 2007, אז התארח ליומיים באחוזת הנופש הפרטית של משפחת בוש בקניבאנקפורט שבמיין. פוטין וטראמפ כאחד שיבחו היום את פגישתם הראשונה והאשימו גורמים בארה"ב בניסיון לגמד את הישגיה. למרות הסערה, הצהיר טראמפ כי הוא מצפה לפגישתו השנייה עם המנהיג הרוסי.

הסנאטור צ'אק שומר מניו יורק, הדמוקרט הבכיר בסנאט, מיהר לבקר את ההזמנה המתוכננת. "עד שנדע מה קרה באותה פגישה בת שעתיים בהלסינקי, אסור לנשיא להיפגש עוד אחד-על-אחד עם פוטין. לא בארה"ב, לא ברוסיה, לא בשום מקום", אמר בהודעה רשמית. הביקור האחרון של נשיא רוסי בארה"ב היה ב-2010, אז כיהן בתפקיד דימיטרי מדבדב, כיום ראש ממשלת רוסיה.


מתגעגע לארץ האפשרויות? פוטין עם שני הנשיאים בוש ב-2007 (צילום: רויטרס)



אתמול עדיין אמרה הדוברת סאנדרס כי הבית הלבן "שוקל" את בקשת רוסיה, בתמורה לרשות לחקור את 12 הרוסים נגדם הוגשו כתבי אישום בשל התערבות בבחירות, לקבל רשות לחקור אזרחים אמריקאים המואשמים על ידה בפלילים, כביכול, ובכללם ביל בראודר - בעל חברת השקעות שפעל רבות ברוסיה וסומן על ידה כאויב כשהחל לחשוף בה שחיתויות - ושגריר ארה"ב ברוסיה לשעבר, פול מקפאול. רוסיה מנסה חדשות לבקרים להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבראודר, ואלה מבוטלים כל פעם מחדש על ידי האינטרפול בשל רקע פוליטי והיעדר תשתית פלילית.

בעמדו לצד פוטין בהלסינקי, תיאר הנשיא טראמפ את הרעיון כ"הצעה מדהימה". היום, עם ההבנה שהסערה הפוליטית אינה שוככת ואינה מוגבלת רק לצד הדמוקרטי של המפה, הודיע הבית הלבן כי בקשת רוסיה נדחתה, וסאנדרס הביעה תקווה כי פוטין יורה ל-12 אנשי הביון להגיע לארה"ב ולהוכיח את חפותם או אשמתם בבית משפט.

היום אמר טראמפ לכתבים כי הפסגה בהלסינקי היתה "הצלחה גדולה" והאשים את התקשורת כי היא אויבת העם האמיתית וכי היא מעוותת את הישגיו. בקרב בעלות הברית של ארה"ב - או לפחות מי שתמיד נתפשו ככאלה עד הממשל הנוכחי - שוררת תמימות דעים כי הפסגה בהלסינקי הנה, בכללו של דבר, חסרת משמעות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE