הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דונלד טראמפ בביקורת על ג'רום פאוול: "אני לא נלהב מהמתווה להעלאת הריבית"
נשיא ארה"ב בביקורת יוצאת דופן כלפי יו"ר הפדרל ריזרב: "בכל פעם שאנחנו מתחזקים - הם רוצים להעלות את הריבית". ההתבטאות הובילה לירידה בשער הדולר, אבל טראמפ לא מתרשםף "לא אכפת לי מה יגידו. זו דעתי ולא אשנה אותה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתח ביקורת על יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול ואמר כי "אינו נלהב" ממתווה העלאות הריבית המתוכננות של הבנק המרכזי. למרות זאת, הנשיא כינה את פאוול, שמונה לתפקיד בידי טראמפ עצמו, "איש טוב". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ מודיע על מינוי פאוול. נשיאי ארה"ב נמנעו מאז ומעולם להתבטא בענייני הבנק המרכזי. צילום: רויטרס


בראיון שהעניק לרשת CSNBC הוסיף הנשיא כי לא אכפת לו מכך שהוא יוצר תקדים ומתבטא בנושא. יש לציין כי מאז ומעולם הקפידו נשיאי ארה"ב שלא להתבטא בנוגע להחלטות הבנק המרכזי, על מנת לשמור על עצמאותו. 


עם זאת, אצל טראמפ גם המנהג הזה נשבר, לא הראשון וכנראה גם לא האחרון. "אז מישהו יאמר, 'אתה לא אמור להתבטא כך בתור נשיא'", אמר טראמפ בראיון, ומיד הוסיף "לא אכפת לי מה יגידו, כי העמדות שלי לא השתנו". יש לציין כי התבטאותו של הנשיא הובילה לירידות בשער הדולר מול מטבעות אחרים בעולם.


פאוול וטראמפ. הנגיד טען כי אינו מוטרד מהלחצים מהבית הלהן. צילום: רויטרס

 

הבנק המרכזי האמריקאי העלה את הריבית פעמיים ב-2018, וצפוי להעלותה פעמיים נוספות במהלך השנה. בעיני טראמפ זה לא ממש מוצא חן. לדבריו, "אנחנו מתחזקים, ובכל פעם שאנחנו מתחזקים הם רוצים להעלות את הריבית שוב. אני לא מאושר מכך. אבל אני נותן להם לעשות את מה שהם סבורים שהוא הכי טוב". 

 

לפני כשבוע אמר יו"ר הפדרל ריזרב כי אינו מוטרד מהלחצים אותם מפעיל הבית הלבן כדי שהבנק יותיר את הריבית ברמה נמוכה. "לא נאמר לי דבר, ברמה האישית או הציבורית, שיעורר בי דאגות בנוגע לעצמאות הפד", ציין. בחודש שעבר אמר לארי קודלו, היועץ הכלכלי של הנשיא, כי הוא מקווה שהבנק המרכזי יעלה את הריבית בקצב איטי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE