הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית מכחישה את השמועות על אפשרות למשאל עם בנושא אוקראינה
פרסום של שגריר רוסיה בארצות הברית העמיד את הבית הלבן על הרגליים האחוריות: הוא טען כי פוטין וטראמפ חושבים לקיים משאל עם לגבי עתידה של אוקראינה אך הממשל האמריקאי מכחיש בתוקף

הבית הלבן מוצא עצמו מכבה שריפות שוב ושוב, והפעם התגלתה שריפה במהלך שישי דווקא כתוצאה מפסגת הלסינקי, שבמהלכה דנו השניים גם בגורלה של אוקראינה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוצרים שריפות פוליטיות. פוטין וטראמפ 


שגריר רוסיה בארה"ב, אנטולי אנטונוב, אמר ביום שישי כי שני המנהיגים דנו באפשרות של משאל עם במזרח הבדלני של אוקראינה. הוא לא הוסיף פרטים אם כי אמר כי פוטין העביר הצעות קונקרטיות בכדי שטראמפ יחשוב על פתרונות לסכסוך בן ארבע השנים, במהלכו נהרגו מעל עשרת אלפים בני אדם.  

טראמפ מצידו, צייץ בטוויטר כי הוא ופוטין אכן דנו בעתיד אוקראינה אבל לא הזכיר כל משאל עם או סיפק פרטים נוספים. נראה כי הצעה תגביר את הלחץ על ממשלת אוקראינה במאבקה עם הבדלנים הפרו-רוסים. שעות ספורות לאחר שאנטונוב פרסם את דבריו, הבית הלבן דחה את הרעיון ואמר כי "ממשל טראמפ אינו שוקל לתמוך במשאל שכזה".

דובר המועצה לביטחון לאומי גארט מרקיז, אמר כי הסכמים בין רוסיה ואוקראינה לפתרון הסכסוך באזור דונבאס "אינם כוללים כל אפשרות למשאל עם". מרקיז הוסיף כי כל ניסיון לארגן אחד שכזה יהיה ללא לגיטימציה. ארה"ב ורוסיה נמצאות בשתי צידי המתרס של הסכסוך באוקראינה, לאחר ההתקוממות העממית נגד הנשיא וסיפוחה של קרים בשנת 2014.


הם לא ממש אהבו את מה שהוא פרסם. אנטונוב 


בינתיים, החל הבית הלבן לעבוד על סדר היום לפגישת הפסגה השניה בין טראמפ ופוטין שתתקיים בסתיו הקרוב בוושינגטון ותתמקד בנושאי ביטחון לאומי. פקיד מהבית הלבן שביקש להשאר בעילום שם לא ציין אם הדיונים יכללו את התערבותה של רוסיה בבחירות בארצות הברית אם כי כן יעלו נושאים כמו פצצת גרעין, צפון קוריאה, איראן וסוריה.

רוסיה הראתה פתיחות לפגישה נוספת בין שני המנהיגים, ונראה כי טראמם מקבל את הכחשותיו של פוטין להתערב בבחירות בשנת 2016ף בניגוד לממצאי שירותי המודיעין של ארצות הברית.





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE