הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודי'ס העלתה את אופק האשראי של ישראל מ"נייטרלי" ל"חיובי"
בעקבות ההעלאה, עשוי גם דירוג האשראי של ישראל לעלות בשנה וחצי הקרובה. בין הנימוקים להעלאה: היציבות בצמיחה והקטנת יחס חוב תוצר. הסכנות: ביטחון ודמוגרפיה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס העלתה את אופק דירוג האשראי של ישראל מ"נייטרלי" ל"חיובי". המשמעות היא שקיים סיכוי גבוה להעלאת דירוג האשראי של ישראל בקרוב, לראשונה מאז 2008. בנימוקיה, מודי'ס מציינת את נתוני הצמיחה, הגירעון ויחס החוב-תוצר של הכלכלה הישראלית, המעידים על עלייה ביכולת לספוג זעזועים פיננסיים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש ממשלת ישראל נתניהו ושר האוצר כחלון. בסוכנות צופים כי הכלכלה הישראלית תוסיף לצמוח ב-3.4% עד 2022. צילום: פלאש 90


בנוסף, מצוינות מגמות בכלכלה הישראלית, כגון שגשוג ההייטק והמעמד האיתן של ישראל מול השווקים בעולם מבחינת מאזן התשלומים. הסוכנות צופה כי המשק הישראלי ימשיך לצמוח בקצב של 3.4% לשנה עד 2022 וששלב א' בפיתוח מאגר לווייתן יושלם ב-2019 ויספק לממשלה הכנסות רבות ממיסוי.


לעומת זאת, סוכנות האשראי מציינת את הסיכון הגיאו-פוליטי והמגמות הדמוגרפיות, המייצרות לדעתה סיכון לכלכלה הישראלית בטווח הארוך. הסוכנות מציינת את ההחרפה במתיחות מול איראן ואת הסיכון הגבוה לעימות צבאי מוגבל עם הפלסטינים. עם זאת, היא טוענת כי ההתמודדות של ישראל עם אתגרים צבאיים השתפרה, בעיקר בזכות השיפור ביחסים עם מדינות ערביות סוניות. בנוסף, הסוכנות מציינת כי הנטל הביטחוני אינו צפוי לעלות בשנים הקרובות, הודות להסכם שקבע לצבא תקציב רב-שנתי עד 2020. 


חרדים. שילובם בשוק התעסוקה הוא אחד האתגרים הגדולים למשק הישראלי. צילום: גיל יוחנן


בנושא הדמוגרפי, לדעת הסוכנות הסיכון לישראל נובע מאתגר שילובם בשוק התעסוקה של גברים חרדים ונשים ערביות. הסוכנות מציינת שעל פי התחזית, צפוי חלקם של הערבים והחרדים באוכלוסיית ישראל לגדול ל-40% עד 2040, לעומת שליש כיום.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE