הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המלחמה בסוריה: ישראל סייעה בחילוץ של מאות פעילים בארגונים אזרחיים בשל חשש לחייהם
הפעילים, אנשי "הקסדות הלבנות" ובני משפחותיהם הועברו לירדן, ומשם הם צפויים לעבור בחודשים הבאים אל מדינות במערב. בינתיים, הלחימה מתקרבת אל הגבול ברמת הגולן

צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא חילץ פעילים בארגונים אזרחיים בסוריה ופינה אותם למדינה שלישית. מדובר בהתערבות ישראלית ראשונה מסוג זה בסכסוך הדמים בסוריה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איש "הקסדות הלבנות" בפעולת חילוץ בסוריה


ירדן אישרה כי 800 אזרחים סוריים נכנסו לשטחה, לקראת העברתם למדינות המערב. הפעילים, שמוכרים בכינוי "הקסדות הלבנות", נעו לאורך גבול ישראל-סוריה ברמת הגולן בעקבות המתקפות האחרונות של צבא אסד ובנות בריתו בדרום סוריה.

צה"ל הודיע כי המבצע לילי, שהיה "מחווה הומניטרית יוצאת דופן", נעשה בעקבות בקשתה של וושינגטון ובקשות של אירופה בשל "איום מיידי על חיי התושבים הסוריים". עוד מסר הצבא הישראלי כי הפעולה לא משקפת שינוי במדיניות אי-ההתערבות של ישראל במלחמה בסוריה, שנמצאת כיום בשנתה השמינית.

מאות הסורים המחולצים צפויים להישאר בירדן במשך שלושה חודשים, לפני שהם יעברו לבריטניה, לגרמניה ולקנדה. כך הודיע דובר משרד החוץ הירדני, מוחמד אל-קאיד. "הבקשה אושרה בשל סיבות הומניטריות טהורות", הדגיש הדובר.

ראש הקסדות הלבנות בסוריה, ראיד סאלח, אמר כי מספר מתנדבים ובני משפחותיהם פונו מהמצור של צבא אסד ובני בריתו והגיעו לירדן.

לפני יומיים דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי כי גורמים רשמיים בארצות הברית עורכים שינויים אחרונים בתכנית לחלץ כמה מאות מאנשי ההגנה האזרחית בסוריה ובני משפחותיהם מדרום מזרח סוריה, בעוד שכוחות המשטר, שמקבלים גיבוי מרוסיה, הולכים וסוגרים על האזור.


"סיבות הומניטריות טהורות". אנשי הקסדות הלבנות בסוריה


אותם גורמים אמרו כי אנשי הקסדות הלבנות, שנהנו מגיבוי אמריקני ומגיבוי של מדיות מערביות אחרות במשך שנים, צפויים להפוך למטרות לגיטימיות עבור המשטר הסורי. תכניות הפינוי של המחלצים הסוריים נכנסה לשלבים אחרונים במהלך וועידת נאט"ו בבריסל בשבוע שעבר.

מאז שהחלה המתקפה של כוחות אסד בחודש יוני, האזור שנמצא בסמוך לגבול ברמת הגולן הפך לבטוח באזור, ומשך אליו מאות עקורים. ההבנה הכללית היא שהצבא הסורי יימנע מפעולות קרובות מדי לגבול בשל חשש מפני תגובה ישראלית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE