הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באירופה נערכים לביקור טראמפ: "מכסי המגן יפגעו בארצות הברית עצמה"
ביום רביעי צפוי הנשיא לבקר באיחוד האירופי, שמצדו מעוניין לבטל את מכסי המגן שהטילה וושינגטון על מתכת ואלומיניום. ברקע - החשש מהטלת מכסי מגן נוספים על תעשיית הרכב המקומית

גורמים בתעשייה הגרמנית הזהירו היום (ראשון) כי הטלת מכסי המגן על ידי וושינגטון, והאיום בהטלת מכסים נוספים - יפגעו בארצות הברית עצמה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנסים לבטל את רוע הגזירה. אניית משא בקליפורניה


ארצות הברית הטילה מכסי מגן על ייבוא פלדה ואלומיניום מהאיחוד האירופי, מקנדה וממקסיקו בתחילת יוני, והנשיא דונלד טראמפ מאיים להרחיב את הטלת מכסי המגן גם לשוק המכוניות וחלפי הרכב האירופי. ביום רביעי צפוי טראמפ להיפגש עם נשיא הפרלמנט האירופי ז'אן קלוד יונקר.

"הטלת מכסי המגן בשל 'ביטחון לאומי' צריך להיפסק", אמר דיטר קמפ, ראש איגוד התעשייה הגרמנית BDI. הוא הוסיף כי במהלך הפגישה, צריך יונקר לומר לטראמפ כי הטלת מכסי מגן על תעשיית הרכב תפגע באמריקה.

תעשיית הרכב הגרמנית מעסיקה יותר מ-118 אלף עובדים בארצות הברית, ו-60 אחוזים מהתוצרת שלהם מיוצאת. "לאירופה אסור להיות נתונה לסחיטה ועליה לבוא בביטחון מלא מול טראמפ".

שר המסחר הגרמני, פטר אלטמאייר אמר היום בראיון לרדיו בארצו כי הוא מקווה שעדיין ניתן יהיה למצוא פיתרון שיועיל לשני הצדדים. "עבורנו, פירוש הדבר שאנחנו תומכים בשוק פתוח ומכסים נמוכים", אמר.

לדבריו, האפשרות של הטלת מכסים אמריקנית על שוק הרכב האירופי חמורה מאוד. הוא הדגיש כי צמצום מכסי המגן בארבעים השנים האחרונות, ופתיחת השווקים העולמיים הביאו לתוצאות טובות עבור האזרחים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE