הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש סיבה אחת ויחידה לכך שאתם משמינים: לא פחמימות ולא חלבונים
החוקרים מצאו שהסיבה היחידה לעליה במשקל היא אכילה של מזון שמן. בהמשך לכך הם ממליצים לגברים על צריכה יומית של פחות מ-30 גרם שומן רווי ולנשים על צריכה יומית של פחות מ-20 גרם שומן רווי

למרות המידע המבלבל והסותר שפורסם בעבר, לאחרונה הצליחו חוקרים להוכיח שאין קשר בין השמנת יתר לבין פחמימות או חלבונים. ממחקר חדש עולה, כי אכילת מזון שמן היא הגורם היחיד לעליה במשקל.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמה טעים, ככה פשוט: מזון שמן הוא הגורם היחיד לעליה במשקל

במסגרת המחקר נערך ניסוי ענק על עכברים, שהוזנו בדיאטות שונות במשך שלושה חודשים, המקבילים לתשע שנות חיים של בני אדם. העכברים העלו במשקלם רק כשהוזנו בדיאטות עתירות במזון שמן. הסיבה לכך היא כי המזון השמן מעורר את מרכזי הגמול במוחם של העכברים. כך לדברי מדענים מאוניברסיטת אברדין והאקדמיה הסינית למדעים.

מאחר והמזון מורכב משומן, פרוטאין וחלבון, היה קשה לזהות אופן מדויק איזו דיאטה או איזה מרכיב בדיאטה מוביל לעליה במשקל. חלק מבעיית הזיהוי כרוכה בקושי לבצע ניסויים כאלה בהשתתפות בני אדם, משום שנדרשת תקופה ממושכת על מנת להבין מהם הגורמים והמרכיבים המשפיעים בצורה מסוימת על הבריאות והמשקל.

עם זאת, מחקרים המתבצעים באמצעות בעלי חיים מאפשרים להצביע על הכוון הנכון, כשלדברי החוקרים, עכברים דומים לבני אדם בפיזיולוגיה ובמערכת המטבולית שלהם. המחקר האמור כלל 30 סוגים שונים של דיאטות, שהורכבו מכמויות שונות של שומן, פחמימות וחלבון. לדברי החוקרים, תוצאות המחקר היו חד משמעיות, כשהגורם היחיד שגרם לעכברים לעלות במשקל היא אכילה של מזון עם  שומן רב יותר. לפחמימות עם עד 30 אחוז תוספת קלוריות שהגיעו מתוספות סוכר לא היתה השפעה על המשקל; שילוב של סוכר עם שומן לא השפיע יותר מאשר שומן בלבד.

לא נרשמו ממצאים שהצביעו על כך שמזון שמכיל מעט חלבון, עד חמישה אחוזים, גרר עליה במשקל. הממצא האמור מצביע על כך שהחלבון אינו בר השפעה על המשקל.

בהמשך לממצאים האמורים, החוקרים ממליצים לגברים לצרוך פחות מ-30 גרם שומן רווי מדי יום ולנשים פחות מ-20 גרם שומן רווי מדי יום.

החוקרים לא מצאו קשר בין דיאטות החלבון והפחמימות לבין עליה במשקל

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE