הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחקיר: לחשודה בריגול לטובת רוסיה היו קשרים לבכירים בצמרת הכלכלית בוושינגטון
סוכנות הידיעות רויטרס חושפת כי מריה בוטינה השתתפה בפגישות עם סגן הפדרל רזרב ותת שר במשרד האוצר. הצעירה טוענת לחפותה, בזמן שהיא במעצר עד תום ההליכים

למריה בוטינה, האזרחית הרוסיה שמואשמת בריגול לטובת מוסקבה, היו קשרים נרחבים בוושינגטון - נרחבים בהרבה ממה שהיה ידוע עד כה. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, בוטינה השתתפה בפגישות של בכירים רוסיים עם שני בכירים במשרד האוצר האמריקני ובפדרל ריזרב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עבדה תחת טורשין, מנהל הבנק המרכזי ברוסיה. מריה בוטינה


בפגישות, שנחשפו בידי כמה גורמים המעורים בפרשה ועל ידי גוף בוושינגטון שארגון אותן, היו מעורבים סטנלי פישר, סגן יו"ר הבנק באותם זמנים ונתן שיטס, מי שהיה באותם ימים תת-שר ליחסים בינלאומיים במשרד האוצר.

בוטינה באה לארצות הברית באפריל 2015 יחד עם אלכסנדר טורשין, מי שהיה אז סגן מנהל הבנק המרכזי ברוסיה. השניים נטלו חלק בפגישות נפרדות שערכו עם פישר ושיטס, במטרה לדון ביחסים הכלכליים בין ארצות הברית לבין רוסיה, במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה.

שתי הפגישות, שעליהן לא דווח עד כה, מגלות מעגל רחב יותר של קשרים רבי מעלה שהיו לבוטינה בקרב צמרת הפוליטיקה האמריקנית וגופים בעלי אינטרס.

הפגישות תוכננו על ידי המרכז לאינטרס לאומי, קבוצה שעוסקת במדיניות החוץ האמריקנית, ופעמים רבות מביעה עמדה פרו-רוסית. הפגישות תועדו בדוח של המרכז, שמפרט את הפעילות שקשורה ברוסיה בין השנים 2013-2015. בדוח נכתב כי מטרת הפגישות היא "להפגיש דמויות מובילות ממוסדות פיננסיים בארצות הברית וברוסיה".


שוחח על מצב הכלכלה הרוסית. סטנלי פישר


ביום רביעי קבע בית המשפט כי בוטינה, 29, תישאר במעצר עד שייערך משפטה. זאת, לאחר שהתביעה טענה כי יש לבוטינה קשרים למודיעין הרוסי, והיא עשויה לברוח מהמדינה. הצעירה טוענת לחפותה וכי היא לא פעלה כסוכנת זרה עבור רוסיה.

החשודה עבדה עם טורשין, שנהנה מקשרים חמים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואף שימשה כמתורגמנית האישית שלו בכמה אירועים בוושינגטון.

פישר אישר את קיום הפגישה בפני סוכנות הידיעות, וציין כי הוא נפגש עם טורשין ועם המתורגמנית שלו. הוא אמר כי השיחה עסקה "במצב של הכלכלה הרוסית", ובתפקידו החדש של טורשין כמנהל הבנק המרכזי. פישר לא אישר או מסר פרטים נוספים על הפגישה הזו.


מכחישה את המיוחס לה. בוטינה


מידע שמסר גורם אחר מלמד כי הפגישה עם פישר נערכה ב-7 באפריל, 2015. הוא אישר שבוטינה השתתפה בה.

התביעה הפדרלית האשימה את בוטינה בקשירת קשר עם שני אזרחים אמריקניים ובכירים רוסיים במטרה להשפיע על המדיניות האמריקנית מול רוסיה. על פי התביעה, בוטינה חדרה לארגון שתומך בנשיאת נשק אישי, ככל הנראה ה-NRA, שמפעיל לובי רחב ועמוק עם קשרים הדוקים למפלגה הרפובליקנית ואף לנשיא דונלד טראמפ עצמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE