הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיזורי שוקלת אישומים פליליים נגד הקברניט והמארגנים באסון סירת הברווז
טיה קולמן, שאיבדה תשעה בני משפחה באסון, כולל בעל ושלושה ילדים, טוענת כי הקברניט הראה להם איפה חגורות ההצלה, אך אמר שאין בהן צורך. ראש המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה לשעבר קורא לאסור על כלי השיט האמפיביים בטענה שהם נופלים בין הכיסאות מבחינת רגולציה, והם מיושנים ונתונים לעומסים שלא תוכננו לעמוד בהם

משמר החופים של ארה"ב הודיע היום (ראשון) כי יפקח על המבצע למשיית כלי השיט האמפיבי שטבע ביום חמישי האחרון בסערה עזה ופתאומית בעודו נושא על סיפונו 31 בני אדם באגם טייבל רוק מול אתר התיירות בראנסון שבמיזורי. שבעה מבין 14 השורדים בתאונה הקטלנית נזקקו לאשפוז בבית חולים, ונכון להיום שוחררו כולם למעט אחד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מוסדר בתור אוטובוס וגם לא בתור סירה. אולי הגיע הזמן שהכלי הצבאי יעבור למעמד בדימוס? (צילום: Dreamstime.com)



האסון אירע ב"סירת ברווז", מעין שילוב בין אוטובוס לסירה, המבוסס על כלי נחיתה ממלחמת העולם השנייה ומכונים כך על שם נחתת ה-DUKW הצבאית, ששימשה את צבא ארה"ב בנחיתה בנורמנדי ובמבצעים אחרים. כלי הכלאיים הללו פופולריים בתעשיית התיירות לחופי אגמים ונהרות. שניים מכלי השיט היו באגם וניסו לחזור לחוף כאשר הכתה הסערה, אולם רק אחת שבה בשלום.

גיל ההרוגים נע משנה ל-70, והם באו לאגם בו מצאו את מותם משש מדינות שונות בארה"ב. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) הודיעה כי מהירות הרוח באגם בעת שהסירה שקעה היתה 73 מייל לשעה (117 קמ"ש) - שני מייל לשעה פחות מן ההגדרה להוריקן.

טיה קולמן, שאיבדה באסון תשעה בני משפחה, כולל בעלה ושלושה מילדיהם, אמרה במסיבת עיתונאים שנערכה בבית החולים בבראנסון כי אינה יודעת איך תתאושש מן האסון. "ללכת הביתה יהיה לגמרי קשה. אני לא יודעת איך אעשה את זה, כי מאז שיש לי בית הוא תמיד היה מלא בקול של רגליים קטנות וצחוק", אמרה תוך שהיא כובשת דמעות.


הסירה שטבעה נאבקת בגלים (צילום: ג'ני פ. קאר)



לדבריה של קולמן קברניט הסירה, שהיה בין הניצולים, הראה לנוסעיו את חגורות ההצלה אולם אמר להם שאין צורך ללבוש אותן. התובע הכללי של מיזורי, ג'וש האולי, בילה את סוף השבוע בבראנסון בדיונים עם החוקרים. לדבריו, המדינה שוקלת אם להגיש אישומים פליליים בפרשה.

בתוך כך, ראש המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה לשעבר ג'ים הול אמר לעיתון יו.אס.איי. טודיי כי לדעתו יש לאסור על הטיולים ב"סירות הברווז". לדבריו, מדובר בכלי שאינו כפוף להסדרה נאותה משום שאינו נופל בקטגוריה של אוטובוס וגם לא של סירה. 

בנוסף, הנחתות המקוריות שעל בסיסן בנויות סירות הברווז לא נועדו לעבור את המרחקים או לשאת את כמות הנוסעים שמארגני הטיולים מייעדים להם. בשלושת העשורים האחרונים נהרגו לפחות שלושים ושישה בני אדם ברחבי ארה"ב בתאונות בהן היתה מעורבת סירת ברווז. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE