הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אסון הטביעה במיזורי: הסירה נמשתה מהמים
ימים בודדים לאחר האסון הכבד שבו נהרגו 17 בני אדם, היום הצליחו כוחות של משמר החופים להוציא את הסירה ממי האגם בה טבעה; לאחר שנוקזו המים שהיו בה, היא תגרר לחוף ותועבר לידי ה-NTSB, הגוף הממשלתי שאחראי על החקירת האסון. איש מיושבי הסירה לא לבש חגורת הצלה בעת האירוע, אך דבר זה לא נוגד את החוק במדינה

סירת הברווז שטבעה בשבוע שעבר וגרמה למותם של 17 נוסעים הוצאה היום (ב') מהאגם במיזורי בו התרחש האסון. משעות הבוקר נצפה באגם כלי שיט מסוג ארבה המבצע את העבודה הקשה בעזרת צוללנים. הסירה עצמה נמצאה בקרקעית האגם, הנמצאת בעומק של כ-80 רגל. תחילה הצוללנים חיברו מספר כבלים אל הסירה והעלאתה התבצעה בצורה איטית בכדי לא לגרום לנזק נוסף, דבר שיקשה על חקירת הנושא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע, מוקדם יותר היום (צילום: איי. פי.)


לאחר שהועלה אל פני המים, צוות של משמר החופים סייע במאמצי הניקוז של המים. על פי סרן סקוט סטורמר ממשמר החופים, הסירה תועבר לחזקת הרשות הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB), גוף ממשלתי אשר אחראי על חקירת האירוע. כאמור, 17 בני אדם מצאו את מותם בשבוע שעבר, 9 מתוכם השייכים לאותה משפחה. מנדי קלר, תושבת קנזס סיטי, סיפרה כי בתה בת ה-15 שרדה את הטביעה, וכך גם שמונה בני משפחה נוספים. לדבריה, הם המשפחה היחידה שלא איבדה אף אחד מחבריה. 

הצוללנים אף גילו מצלמת וידאו שהייתה על סיפון הסירה, אך בשלב זה לא ברור אם היא הקליטה דבר מהאירוע או אם ניתן לראות או לשמוע קטעים כלשהם ממנה. כך או כך, גם המצלמה הועברה לחזקת ה-NTSB. על פי החקירה הראשונית, אף אחד מיושבי הסירה לא עשו שימוש בחגורות הצלה. במיזורי החוק מחייב נוסעים מתחת לגיל 7 בלבד לעשות שימוש בחגורות הצלה בכל שלבי השיט. עם זאת, חוק זה לא חל על סירות מסחריות. סירות מסוג זה מחויבות להחזיק בכמות מספקת של חגורת הצלה, אך אין חוק המחייב את כל הנוסעים ללבוש אותם, כך על פי נציג ממשר החופים.


34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE