הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ שוקל לבטל תכנית סביבתית מתקופת אובמה
הסוכנות להגנת הסביבה הודיעה כי היא בוחנת לבטל חוק הקשור למכוניות ופליטות הגזים מהן, חקיקת הדגל של הנשיא לשעבר אובמה. באם תבוטל, תוקפא התוכנית שמטרתה להגיע לרמת צריכת דלק של 50 מייל לגאלון; משרד הניהול והתקצוב אמור לפרסם טיוטה של ההצעה בימים הקרובים

ממשלת ארה"ב בראשות הנשיא טראמפ שוקלת לבטל מדיניות שנכנסה לתוקף במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר אובמה. מדובר במדיניות בתחום המכוניות ובדיקות של פליטות האוויר מהן. לפי הדיווח, הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) תבקש לבטל את הפטור שניתן למדינת קליפורניה ב"חוק האוויר הנקי". חוק זה קובע את רמת פליטות הגזים המותרת, ובקליפורניה ביקשו פטור כזה בכדי לדרוש רמה נמוכה (ונקייה) יותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


החוק המדובר, הידוע בתור שמו הרשמי "The Clean Air Act", הינו חקיקת הדגל של הנשיא לשעבר אובמה בכל הקשור לנושא איכות הסביבה. ההצעה לביטול החוק תשפיע באופן ישיר על הסטנדרטים של מכוניות חדשות בשנים הקרובות. 

על פי החוק כיום, עד שנת 2025 יצטרכו יצרניות המכוניות להגיע לצריכת דלק ממוצעת של 50 מייל על כל גאלון. אם יבוטל, החוק למעשה יעבור "הקפאה" והרמה הנדרשת תהיה 35 מייל לגאלון עד שנת 2020.


בדיקת פליטות אוויר ממכונית (צילום: Shutterstock)


משרד הניהול והתקצוב (OMB) של הממשל בוחנת את ההצעה ובהמשך השבוע צפויה להתפרסם טיוטה רשמית שלה. על פי הדיווחים, ההצעה עשויה להיכנס לתוקף עד סוף שנת 2018. התומכים בביטול החוק טוענים כי ההצעה תוזיל את עלותן של המכוניות החדשות, דבר שיגרום לפחות מכוניות משומשות להיות בכביש ובכך גם יופחתו כמות תאונות הדרכים. מאידך, המתנגדים טוענים שההצעה היא הפרה של זכויות המדינה ופוגעת בבריאות של מיליונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE