הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מניית פאפא ג'ונ'ס התרסקה בשל מהלך הגנתי של הבורד נגד המייסד
מייסד פאפא ג'ונ'ס, ג'ון שנאטר, גרם למניית החברה לאבד 6% ואת חוזה החסות עם הניו יורק יאנקיס לאחר שנחשף שדיבר בגזענות. כדי למנוע מהמייסד להשתלט על חלק עוד יותר גדול מן החברה מה-30% שכבר יש לו ולשותפיו, דיללה החברה את המניה - מה שגרם לה לצנוח עוד, אחרי עלייה זמנית בעקבות ידיעות על שיחות מיזוג עם וונדי'ז

מניית "פאפא ג'ונ'ס" נפלה היום (שני) בשמונה אחוזים לאחר שמועצת המנהלים של רשת הפיצריות אימצה "גלולת רעל" בדמות דילול מניות כדי למנוע כל ניסיון מצד מייסד הרשת ג'ון שנאטר לרכוש נתח גדול יותר מן הבעלות על החברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המייסד שהפך לנטל. "פאפא" ג'ון שנאטר (צילום: WTNH)



יישום "תוכנית זכויות בעלי המניות", שמטרתה למנוע ממשקיעים לאגור יותר מ-15% מן הבעלות בחברה, באה בעקבות התפטרותו של שנאטר מתפקיד יו"ר הדירקטוריון בשל שערוריה סביב השימוש שלו במונח גזעני בשיחת ועידה פנימית בחברה. הנפילה היום באה בנוסף לירידה של 6% בשל אמירותיו של שנאטר והתפטרותתו. עם זאת, המניה עלתה בחזרה במקצת לאחר שנודע כי שנאטר היה במגעים עם חברת וונדי'ז בנוגע למיזוג אפשרי.

אחד המנתחים המובילים בוול סטריט אמר לסוכנות הידיעות רויטרס הוריד את דירוגו למניית החברה מ"להחזיק" ל"למכור", בנימוק שהחברה נמצאת במצב פגיע - "זקוקה למושיע אסטרטגי אולם מתקשה למצוא כזה המוכן להשקיע בעסקה לאור הפגיעה במותג".

"תוכנית הזכויות מיועדת... להגן על האינטרסים של החברה ובעלי המניות שלה על ידי הפחתת הסבירות שאדם או קבוצה כלשהי ירכשו שליט בפאפא ג'ונ'ס באמצעות אגירה בשוק החופשי או טקטיקות אחרות מבלי לשלם את פרמיית השליטה ההולמת". לדברי החברה, שנאטר ושותפיו כבר מחזיקים ב-30 אחוזים מן החברה וההחזקה שלהם הוכשרה במסגרת התוכנית. עם זאת, הם ייחשבו ל"צד רוכש" עם רכישת אחוז נוסף או יותר.


לא NFL, ועכשיו גם לא היאנקיס. פאפא ג'ונ'ס הופכת למותג רעיל



המנתחים אמרו כי התקרית האחרונה של שנאטר תמשיך ככל הנראה לפגוע בשוק הפיצריות, בו היא מתחרה בדומינו'ס ובפיצה האט. לדברי שירות ניטור הרשתות החברתיות אייקון של רויטרס, היחס הציבורי לפאפא ג'ונ'ס הפך לשלילי ביולי לאחר שהיה חיובי בחודשים הקודמים.

זוהי השערוריה השנייה תוך מעט יותר מחצי שנה הפורצת בשל דברים שנויים במחלוקת מצד שנאטר. הוא התפטר בדצמבר האחרון מתפקיד מנכ"ל החברה בעקבות דברים מקוממים שהשמיע כלפי הנהגת ליגת הפוטבול NFL. בעקבות אותה תקרית הוחלפה פאפא ג'ון בפיצה האט כנותנת חסות רשמית של הליגה. בעקבות השערוריה מחודש זה ניתקה קבוצת הניו יורק יאנקיס את קשריה עם החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE