הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוקר הדיור בלוס אנג'לס: רווחים עצומים למוכרי הבתים
דו"ח חדש של אתר זילו מצביע על נתוני הנדל"ן באזור דרום קליפורניה ובו נתונים מפתיעים: לוס אנג'לס היא אחת ממספר מצומצם של ערים שבהן שווי הבתים זינק בשש ספרות בין מועד הרכישה למועד המכירה; האזורים עם הרווח הגדול ביותר: אינגלווד, בל אייר, אושן פארק ו-ווסט אדאמס

היות שמחירי הדיור באזור לוס אנג'לס הם מהגבוהים בארה"ב, אותם אנשים שמכרו את ביתם זכו לרווחים הגדולים במדינה במהלך השנה הקודמת, כך עולה מדו"ח חדש של האתר זילו. ברחבי המחוזות לוס אנג'לס ואורנג', בתים נמכרו בעבור כ-137 אלף דולר יותר מסכום הרכישה, דבר שתורגם לתוספת של 33% ברווחים. נתון זה זינק עוד יותר בעיר לוס אנג'לס עצמה, שם נמכרו בתים ב-175 אלף דולר יותר מסכום הרכישה, עלייה של 40%.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרכז העיר לוס אנג'לס, רווח של 20% בין מועד הרכישה למכירה (צילום: Shutterstock)


לוס אנג'לס היא אחת מחמש ערים בלבד שבהן שווי הבתים זינק בשש ספרות ממועד הרכישה למועד המכירה. הממוצע הלאומי של נתון זה עומד על רווח של 38,856 דולר לעומת סכום הרכישה, כ-20% בלבד. עוד נכתב בדו"ח כי הזמן הממוצע שחלף בין מועד הרכישה למכירה נאמד על 9 שנים. כלומר, רבים שמכרו את ביתם בשנה האחרונה הם אלה שרכשו את הנכס לאחר המיתון של שנת 2008, אז המחירים חוו ירידות חדות.

לוס אנג'לס היא גם אחת מתוך שמונה ערים שבהן הרווח הממוצע ממכירת בית היה מספיק כדי לשלם מקדמה של 20% על בית נוסף. עם זאת, אין כרגע נהירה המונית של בעלי הנכסים, בעיקר בשל העובדה כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 4% בכמות הבתים שמוצעים למכירה. מומחים מסבירים כי הריבית הגבוהה גורמת להתייקרות המשכנתאות, דבר שמתורגם באופן ישיר לפחות רוכשים.


בתים באזור שכונת בל אייר (צילום: Shutterstock)


בשל המחסור ברוכשים, יותר ויותר בעלי נכסים מוותרים על מכירת הבית. מסיבה זו ישנו מצב בו יותר אנשים מחפשים לרכוש בתים מאשר למכור אותם, ודבר המוביל למלחמת מחירים ומכירות בתים במחירים הגבוהים בהרבה המבוקש. ישנם אזורים מבוקשים יותר, וביניהם ניתן למצוא את אינגלווד, בל אייר, אושן פארק ו-ווסט אדאמס. באזורים הללו הרוויחו המוכרים כ-70% מעל סכום הרכישה. במרכזי הערים של לוס אנג'לס ולונג ביץ' הרוויחו בעלי הבתים כ-20% יותר מסכום הרכישה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE