הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא על האלטרנטיבה לבדה: שיטות אלטרנטיביות לטיפול בסרטן עלולות לסכן את הבריאות
רבים פונים לשיטות אלטרנטיביות ולרפואה משלימה על מנת לטפל בסרטן. ממחקר חדש עולה, כי אם לא משלבים את הטיפולים האמורים עם הטיפולים הקונבנציונליים הסיכון למוות עולה פי שניים

אנשים שהשתמשו בעשבי תיבול, דיקור סיני ושיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות לטיפול בסרטן נטו למות מוקדם יותר מאשר אנשים שלא השתמשו בשיטות אלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 טיפולים אלטרנטיביים לא גרמו לנזק כשבוצעו במקביל לטיפולים קונבנציונליים, כך עלה מהמחקר

עשבי תיבול, אקופונקטורה ושאר השיטות האלטרנטיביות או המשלימות לטיפול בסרטן לא תמיד בלתי מזיקות. מחקר חדש מצא, שחולי סרטן רבים בוחרים לקבל טיפול באמצעות שיטות אלטרנטיביות, כחלופה לטיפולים הקונבנציונליים. לדברי החוקרים בחירה כזו עלולה להיות מסוכנת.

במסגרת המחקר, בדקו החוקרים נתונים על 258 חולי סרטן שמטופלים ברפואה משלימה ונתונים על 1,032 חולי סרטן בקבוצת ביקורת. הטיפולים המשלימים כללו שימוש בעשבי תיבול, ויטמינים, רפואה סינית מסורתית, הומיאופתיה, נטורופתיה, יוגה, אקופונקטורה ועוד.

לעתים קרובות, היו החולים שהשתמשו בטיפולים המשלימים נשים, צעירות יותר ומי שמבוטחים בביטוח בריאות פרטי, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר. מטופלים אלה לא התעכבו בקבלת הטיפול הקונבנציונלי יותר מאשר מטופלים אחרים. אך הם רשמו שיעורים גבוהים יותר של סירוב לניתוחים, לכימותרפיה, להקרנות ולהורמונים. הם רשמו גם שיעורי הישרדות נמוכים בחמש שנים ושיעור של פי שניים יותר סיכון למוות.

בחירה בשיטות טיפול אלטרנטיביות בלבד עלולה להגדיל את הסיכון למוות פי שניים 

הטיפולים המשלימים לא גרמו לנזק כשהם בוצעו בו זמנית עם טיפולים קונבנציונליים.

לדברי החוקרים, ידוע כי הטיפול בסרטן מרתיע ומעלה חששות רבים. מדובר על תגובה אנושית שמנסה להתמודד עם התחושות האמורות, כשרבים מחפשים טיפולים אחרים, שמבטיחים שיפור במצב הבריאותי ללא תופעות לוואי. בהמשך לכך, חשוב שהרופאים יקשיבו לחולים ויוודאו שהם משלבים בין שני שיטות הטיפולים בו זמנית.

שיטות הטיפול המשלימות אמורות לסייע לעמוד בטיפול הקונבנציונלי. אך יש מי שמאמינים שהן יסייעו בריפוי. נכון להיום לא נמצאו הוכחות לכך.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE