הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפקד משמרות המהפיכה על איומי טראמפ: "הוא לא יעשה כזו טעות, אנחנו יכולים להגיב בקלות"
גנרל מוחמד עלי ג'עפרי לא פירט מה ארצו תעשה במידה וארה"ב תפגע במסחר האיראני בנפט. כינה את טראמפ "הנשיא מחפש ההרפתקאות". שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אתמול: "האיראנים לחוצים"

מפקד משמרות המהפיכה האיראניים, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, הצטרף היום (רביעי) למלחמת המסרים נגד וושינגטון, ואמר כי לאיראן יש את היכולת להגיב לפגיעה בסחר הנפט של הרפובליקה האיסלאמית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ממשיכים לאיים. מתקן איראני להפקת נפט


דבריו של ג'עפרי באו על רקע הגברת המאמצים האמריקניים לשכנע מדינות שונות להפסיק לייבא נפט מטהרן.

"אם היכולות הנוכחיות של משמרות המהפיכה יגיעו לאוזניו של הנשיא האמריקני מחפש ההרפתקאות, הוא לא יעשה כזו טעות, ויגיע להבנה שאנחנו יכולים להגיב בקלות לאיומים על הנפט", אמר ג'עפרי על פי פרסום של סוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

מפקד משמרות המהפיכה לא פירט מה תהיה תגובתה של איראן לאיומים של ארצות הברית על פגיעה בסחר הנפט שלה.



מאמין ביכולות של צבאו. גנרל מוחמד עלי ג'עפרי

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי העניק בשבת האחרונה גיבוי לנשיא איראן חסן רוחאני, שהציע כי איראן תחסום את המסחר בנפט במפרץ הפרסי במידה וייצוא האיראני ייעצר.

היחסים בין ארצות הברית ואיראן התקררו מאוד מאז שהנשיא דונלד טראמפ עזב בחודש מאי את הסכם הגרעין, למורת שאר המעצמות שחתומות עליו.

בסוף השבוע האחרון הסלימו הנשיא דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני את מלחמת ההתבטאויות הקשות שלהם זה כלפי השני. גם שר החוץ מייק פומפאו האשים לאחרונה את טהרן בשחיתות, בהפרות בוטות של זכויות אדם ואף קרא לעם האיראני להפגין נגד ממשלתו.


"האיראנים לחוצים". דני דנון


אתמול נכנסה גם ישראל לקלחת. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, התייצב בראיון לרשת פוקס ניוז לצד וושינגטון ואמר כי לדעתו, האיראנים היום "לחוצים". הוא הוסיף כי "בפעם הראשונה מזה שנים שבהם האיראנים זוכים ליחס מפנק מהעולם, בא הנשיא טראמפ ואמר זהו זה. מספיק".

דנון התייחס במהלך דבריו גם למסחר של ארצות הברית עם אירופה, שהולך ומידרדר. "בתוך מספר שבועות, ארצות הברית תטיל מחדש את העיצומים, אז בטהרן לחוצים בגלל זה", אמר דנון, "האירופים יצטרכו להחליט אם לעבוד עם הכלכלה האמריקנית או עם הכלכלה האיראנית, ואני מאמין שהם יבחרו את הכלכלה האמריקנית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE