הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מניין ההרוגים בשריפות ביוון עלה ל-80, רבים נעדרים
כפרים שלמים נמחקו, מכוניות נמסו לגמרי ונזק רב נותר באזורי השריפה שהשתוללה בעיירת הנופש מאטי ביוון מאז יום שני. מספר ההרוגים הרשמי עומד על 80 אך עדיין לא ידוע מספר הנעדרים

חוקרי מקרי המוות ביוון החלו היום במלאכה הקשה של זיהוי הגופות של הרוגי שריפת הענק המשתוללת מאז יום שני בסמוך לאתונה. המספר הרשמי עומד על 80 אך ייתכן וישנם נעדרים רבים שנלכדו בלהבות או טבעו בים כאשר ניסו להציל את עצמם. ההרוג האחרון לפי הדיווחים שהגיעו היום היה גבר בן 34 שמת מפצעיו בבית החולים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנזק מהשריפה (צילום: גטי אימג'ס)


כזכור השריפה הקיפה את העיירה מאטי הסמוכה לאתונה ועשרות אנשים נלכדו באתר נופש כאשר חלקם נספו במקום ואחרים ניסו לקפוץ לים בניסיון להציל את עצמם מהלהבות. מלבד ההרוגים ישנם מאות פצועים וגם נעדרים שמספרם מוערך בכ-40. 


מביטים מרחוק על השריפה משתוללת (צילום: גטי אימג'ס)


צוותי החילוץ פעלו היום במרץ בניסיון לאתר אנשים שברחו לים ולא יכולים לחזור חזרה לחוף בגלל האש המשתוללת בחופים. אניי גאנטונה, אחד מתושבי מאטי שברח לים וחולץ סיפר על החוויה: "היינו בין 250 ל-300 אנשים, נסענו עם הרכבים לים כדי לברוח מהאש, נכנסנו למים ונשארנו שם במשך חמש שעות עד אשר הגיעו סירות לחלץ אותנו. לצערנו חלק לא הצליחו אפילו להגיע למים והאש תפסה אותם".

גאנטונה המשיך ותיאר את הרגעים הקשים: "חלק נכוו, חלק התעלפו מהעשן וכולנו רק ניסינו להחזיק אחד ביד של השני ולצעוק את השמות מכיוון שהעשן מנע מאיתנו לראות".


מסוק מנסה להשתלט על הלהבות (צילום: גטי אימג'ס)


מלבד הנזק לחיי אדם היה גם נזק גדול לרכוש כאשר עשרות בתים נהרסו, מאות מכוניות נשרפו כליל ושטח עצום עלה באש בשריפה הגדולה שיוון ידעה מאז אוגוסט 2007. הדיווח האחרון מיוון מסר כי מכבי האש הצליחו להשתלט על רוב מוקדי השריפות אך החיפוש אחר גופות ונעדרים נמשך.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE