הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עלייה דרמטית של מעצרי מהגרים במקומות עבודה במהלך השנה האחרונה
ממשל טראמפ ממשיך להקשיח עמדות בנוגע להגירה בלתי חוקית ושם דגש על מעצרים של מהגרים במקומות עבודה. בשנת המס האחרונה עלה מספר המעצרים של הסוכנות לאכיפת ההגירה פי 5 לעומת השנה הקודמת

מדיניות "אפס סובלנות" של ממשל טראמפ בנוגע להגירה בלתי חוקית בארה"ב ממשיכה לבוא לידי ביטוי בשטח והוכחה חותכת לכך התקבלה בדמות נתונים על מעצרי מהגרים במקומות עבודה. הסוכנות לאכיפת הגירה ביצעה מאז אוקטובר 2017 מספר שיא של מעצרים עם לא פחות מ-984, יותר מפי 5 הכמות שנרשמה בשנת המס הוקדמת, מאוקטובר 2016 ועד ספטמבר 2017.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרי ההגירה בפעולה (צילום: גטי אימג'ס)


סוכנות ההגירה הסבירה לאחר פרסום הנתונים כי הגברת האכיפה עוזרת לשמור על בטחון הציבור ומעניקה יותר הזדמנויות לתושבי ארה"ב: "האכיפה מסייעת בשמירת עבודות לאזרחי ארה"ב המועסקים באופן חוקי, מבטלת יתרון הניתן לחברות המעסיקות באופן לא חוקי ועוזרת לשמור על בטיחות הציבור והבטחון הלאומי".

ההצהרה הזו מחזקת את העובדה שסוכנות ההגירה שמה לה למטרה גם להעניש חברות המעסיקות באופן לא חוקי ומעל ל-6,000 חקירות נפתחו בשנת המס האחרונה נגד חברות החשודות בכך, לעומת כ-1,700 בלבד בשנה הקודמת.


הפגנה נגד מדיניות ההגירה (צילום: Times-Picayune)


בצד השני של המטבע ישנם את המתנגדים למדיניות ההגירה של ממשל טראמפ המנסים להרגיע את ההתלהבות וטוענים כי פעולות האכיפה של הסוכנות משמשות רק כשיטת הפחדה ואין להם משמעות מעבר לכך. למרות זאת, אותן פעולות גרמו במהלך השנה האחרונה למתנגדי מדיניות ההגירה לצאת להפגנות סוערות ולקרוא לפירוק סוכנות ההגירה.

הנושא עלה לנקודת רתיחה מוקדם יותר השנה עם פרשת הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם בגבול ארה"ב-מקסיקו שגררה זעם גדול בתוך ארה"ב ומחוצה לה וביקורת גדולה על התנהלות ממשל טראמפ בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE