הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין: פיצוץ בסמוך לשגרירות האמריקנית בבייג'ינג; המשטרה טוענת: "מדובר ב'מתקן זיקוקים'"
בפיצוץ נפגע אדם אחד, צעיר בן 26, שככל הנראה הפעיל את המתקן. רכב משטרתי נפגע. האירוע גרר דיווחים סותרים על ניסיון התאבדות

מטען נפץ הופעל היום (חמישי) בסמוך לשגרירות האמריקנית בסין. המשטרה המקומית דיווחה כי מדובר ב"מתקן זיקוקים" שהופעל מחוץ לשגרירות בבייג'ינג. לדברי המשטרה, באירוע נפצע גבר בן 26 החשוד כי הפעיל את המתקן. הפיצוץ התרחש באזור ציבורי סמוך לפינה הדרום מזרחית של מבנה השגרירות. כך דיווחה השגרירות האמריקנית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתקבלים דיווחים סותרים. שוטרים מקומיים בזירת האירוע


השגרירות, בדיווחים שהיא פרסמה, התייחסה למתקן כאל "פצצה". לדברי השגרירות, המשטרה המקומית הגיבה לאירוע, אך לא הוסיפה עוד פרטים. על פי המשטרה הסינית, החשוד נפצע בידיו. 

בתחילת האירוע פורסמו דיווחים רבים על פיצוץ עז שנשמע באזור השגרירות. לאחר מכן, ה"גלובל טיימס", גוף ידיעות סיני המנוהל על ידי הממשלה, דיווח כי מדובר בניסיון התאבדות של אישה ששפכה על עצמה דלק. 

עדי ראייה שהיו במקום סיפרו כי המשטרה המקומית בוחנת כלי רכב שנמצא מחוץ לשגרירות. ייתכן כי מדובר ברכב של המשטרה, שניזוק במהלך ניסיון ההתאבדות. בנוסף, ברשתות החברתיות מופצות תמונות של מה שנראה כמו עשן של פיצוץ בסמוך למקום. 

גורמים שונים בשגרירויות הודו וקוריאה הדרומית הסמוכות למקום אמרו כי הם לא מודעים לשום אירוע חריג, והעבודה אצלם נמשכת כרגיל. 


כוחות הביטחון הסינים במקום הפיצוץ


לפי עדי הראייה, באזור האירוע התקבצו כשבע או שמונה רכבי משטרה, והכביש הסמוך למתחם השגרירות נחסם לתנועה. 

המשטרה המקומית לא מסרה מה היה המניע של הצעיר להפעיל את הפצצה. ארצות הברית וסין נמצאות בימים אלה בעיצומו של סכסוך כלכלי שהחל במכסי מגן שהטיל ממשל טראמפ על סחורה מיובאת מסין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE