הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן ממשיכה לאיים: "מלחמה תהרוס את כל מה ששייך לטראמפ"
מפקד כוח אל-קודס אמר בנאום כי ארצות הברית יכולה אמנם להתחיל במלחמה, "אבל אנחנו נסיים אותה". הוא קרא לטראמפ שלא לאיים על רוחאני, אלא עליו

מפקד כוחות אל-קודס של איראן, קאסם סולימאני הזהיר היום (חמישי) את הנשיא דונלד טראמפ מפני מלחמה, שלדבריו "תהרוס את כל מה ששייך לו". כך פורסם באתר האינטרנט בערבית של ערוץ הטלויזיה האיראני אל-עאלם טי.וי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאיים. מפקד כוח אל-קודס, קאסם סולימאני (משמאל)


"אתה יודע שהמלחמה הזאת תהרוס את כל מה ששייך לך. אתה אמנם תפתח במלחמה, אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה. לכן עליך להיות זהיר ולא להעליב את העם האיראני ואת הנשיא של הרפובליקה שלנו", אמר סולימאני במהלך נאום בעיר חמדאן, כך על פי אתר האינטרנט.

הוא הוסיף, בפניה לטראמפ, "אתה יודע מה הכוחות שלנו באזור, ואתה מכיר את היכולות שלנו במלחמה א-סימטרית". סולימאני לעג לנשיא טראמפ ואמר כי יש לו מוסר של "מועדוני לילה ומכוני הימורים". הוא הוסיף כי "בתור חייל, זו חובתי להתייחס לאיומים של טראמפ. אם הוא רוצה להשתמש בשפה של איומים - עליו לדבר איתי, לא עם הנשיא רוחאני".

בימים האחרונים החליפו הנשיא טראמפ וגורמים באיראן, ובהם הנשיא עלי רוחאני ומפקד משמרות המהפיכה גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, הערות ואיומים.זאת, בזמן שהמתיחות בין שתי המדינות הולכת וגוברת בזמן שוושינגטון נערכת להטיל מחדש עיצומים כלכליים על איראן בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין.

ביום שני צייץ טראמפ בטוויטר כי איראן תתמודד עם השלכות מרחיקות לכת בשל איומיה על ארצות הברית. זאת, לאחר שרוחאני אמר כי "האמריקנים חייבים להבין היטב כי שלום עם איראן זה אם כל הסכמי השלום, ומלחמה עם איראן זה אם כל המלחמות".

טראמפ לא נותר חייב, וכתב ברשת החברתית, באותיות גדולות בלבד: "אף פעם אל תאיים עוד על ארצות הברית, או שתסבול מהשלכות חמורות שכמעט ולא היו כמותן בהיסטוריה". בתגובה, רוחאני הזהיר את טראמפ שיפסיק "לשחק עם הזנב של האריה, או שהוא יתחרט על זה".

הנשיא טראמפ הוביל את וושינגטון לפרישה מהסכם הגרעין בחודש מאי, למרות התנגדות מצד סין, צרפת, רוסיה ובריטניה. ההסכם נועד לשמור שטהרן לא תפתח נשק גרעיני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE