הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כרוב, כרובית וגזר ישבו במקרר: ואז מחקר מצא שהם עשויים להפחית את הסיכון לסרטן השד
נמצא קשר בין אכילת כמות גדולה של ירקות ופירות לבין צמצום הסיכון לחלות בסרטן השד, ובמיוחד בסוגים האגרסיביים יותר של המחלה. המחקר מצביע על כמה סוגים של פירות וירקות שעשויים להיות יעילים יותר מאשר אחרים

אכילת פירות וירקות בכמות ניכרת עשויה להפחית את הסיכון לסרטן השד. כך עולה ממחקר חדש, שמצביע על כמה סוגי פירות וירקות יעילים יותר מאשר אחרים. החוקרים השתמשו בשאלונים על אודות התזונה של 182,145 נשים, שהשתתפו במחקר. תוקף ומבנה השאלונים נבדקו באופן מרבי, על מנת לאשר שהם יכולים לעמוד על הקשר שבין דיאטה מסוימת לבין הסיכון לחלות בסרטן שד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אכילת חמש וחצי מנות של ירקות ופירות מדי יום מצמצמת את הסיכון לסרטן השד, כך לפי המחקר

במשך 24 שנים, עקבו החוקרים אחר המשתתפות, באמצעות בדיקות תקופתיות. במהלך תקופת המחקר נרשמו 10,911 מקרים של סרטן שד. לאחר שקלול משתנים רבים, כגון בריאות כללית, תזונה, התנהגות ואורח חיים, מצאו החוקרים קשר בין אכילה של חמש וחצי מנות או יותר של פירות וירקות מדי יום לבין צמצום של 11 אחוז בסיכון לסרטן השד. זאת, בהשוואה לאכילה של שתיים וחצי מנות של פירות וירקות מדי יום.

במקרים של סוגי סרטן אגרסיביים יותר נרשמה השפעה חיובית משמעותית יותר, בקרב נשים שצרכו כמות גדולה של פירות וירקות. לדברי החוקרים, יש מספר גורמי סיכון פוטנציאליים לשינוי ברקמת השד, כשאכילת פירות וירקות היא דרך פשוטה לסייע להפחית את הסיכון.

אכלי כרובית וצמצמי את הסיכון לסרטן השד ב-11 אחוז 

החוקרים מצאו קשר בין אכילה של ירקות כגון כרוב על, כרוב ניצנים וכרובית לבין צמצום הסיכון לחלות בסרטן השד. כך גם עם אכילה של ירקות צהובים או כתומים, כגון גזר, דלעת, דלורית, תפוח אדמה ובטטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE