הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זיהוי פנים, שיחות וידאו עם הבנקאי ושירות 24/7: מודל "הסניף החכם"
שלושה סניפי בנקים בממוצע נסגרים מדי יום בעשור האחרון. מחקר חדש טוען כי התנהגות הלקוחות משתנה במהירות מסחררת ומציע מהפך בשירותי הבנקים. האם נקיים שיחות וידאו עם יועץ פיננסי ולא נצטרך יותר כספומט?

"סניף בנק לעידן הדיגיטלי" הוא מחקר חדש שפורסם המציע תוכנית מפורטת המתארת כיצד ניתן להפוך את סניף הבנק כמו שכולנו מכירים אותו ל"סניף חכם" עם שלל חידושים טכנולוגיים. המחקר החל לאור נתונים שחשפו כי מאז המשבר הכלכלי האחרון לפני למעלה מעשור, נסגרים בממוצע שלושה סניפי בנקים שונים ביום, בסל הכול כ-10,000 עד כה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלושה סניפי בנקים שונים נסגרים בממוצע מדי יום (צילום: Dfwi)


עובדה זה שמה סימן שאלה על תפקיד סניפי הבנקים ומבצעי המחקר, חברת הייעוץ מקקינזי ושות' מדגישים כי התנהגות לקוחות הבנקים משתנה בקצב מהיר ויש להתייחס לכך. "בנקים צריכים להבין מחדש מהו תפקיד הסניף כיום", אמר אחד ממחברי המחקר, שאהינאל ג'איאנטילאל.

עם זאת, מחברי המחקר מציגים נתונים המצביעים על כך שסניפי בנק רגילים ימשיכו לפעול מאחר ו-80% מתושבי ארה"ב מעדיפים לגשת פיזית לסניף ולקבל שירות שם ורק 20% מסכימים לקבל שירות באופן דיגיטלי בלבד.

חלק מהחידושים שהמחקר מציע לסניפי הבנקים העתידניים הם מערכת זיהוי פנים, שיחות וידאו פרטיות ומאובטחות עם מומחה למשכנתאות או יועץ פיננסי ועוד. בנוסף, ייתכן ויש בשורה עבור כל אלה שנוהגים לשכוח את כרטיס הכספומט שלהם בכל מקום אפשרי כאשר המחקר טוען כי ייתכן שבשלב כלשהו של יישום המודל של "הסניף החכם" הכרטיס ייהפך למיותר ולא יהיה בו כל צורך.


הדמיה של מערכת לזיהוי פנים. כך הבנקים יקבלו אתכם? (צילום: Tech Funnel)


הצד השני של המתרס טוען שהפיכת מערכת הבנקאות לדיגיטלית ומבוססת על נתונים ביומטרים, פוגעת באזרחים, כך לפי ג'ניפר לינץ', פרקליטה בכירה בקרן לקדמה אלקטרונית: "איסוף ושיתוף נתונים באמצעות זיהוי פנים ישים את כולנו תחת מעקב כל הזמן וכל צעד שנעשה יקבע האם אנו זכאים לקבל הלוואה או האם אנו מסוגלים למצוא עבודה".

אז מהם היתרונות הגדולים של סניפי הבנק בעידן הדיגיטלי עבור הלקוחות? פחות תורים ופחות עמלות על פעולות, שני דברים משמעותיים עבור כל אדם שמקבל שירות מהבנק. בנוסף, חלק מהשירותים יהיו זמינים 24/7 כאשר ניתן יהיה לצפות בכל רגע נתון בתפריט של הפעולות הבנקאיות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE