הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עסקת הענק יוצאת לדרך: דיסני ופוקס אישרו את הרכישה
רכישת הענק של אולפני הקולנוע של פוקס וערוצים בהם נשיונל ג'יאוגרפיק תמורת 71.3 מיליארד דולר, תהפוך את דיסני למעצמת על בתחום הבידור

עסקת הענק בתחום הבידור יוצאת לדרך. בעלי המניות בדיסני ובפוקס הצביעו בעד עסקת הרכישה, במסגרתה תרכוש דיסני את נכסיה של פוקס, בהם אולפן הסרטים שלה (שאחראי להצלחות כגון אוואטר ואקס מן), וערוצי כבלים של הרשת, בהם נשיונל ג'יאוגרפיק תמורת סכום עתק של 71.3 מיליארד דולר. דיסני הייתה אמורה לרכוש כחלק מהעסקה את את רשת הספורט האזורית פוקס 22, אך הסכימה בחודש שעבר למכור אותה, כדי להרגיע את הטענות על מונופול מתרקם מצד הממשל האמריקאי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיקי מאוס מציג לראווה את הרכש החדש. דיסני "אסירת תודה" למרדוק


במסגרת העסקה, פוקס תשמור על רשת החדשות FOX News, על FOX Sports ועל רשת השידור  Fox broadcasting network. הבעלים של רשת פוקס, איש העסקים רופרט מרדוק, הוציא הודעה בה מסר כי הוא מצפה שהחברה הממוזגת תיהפך "לשליטה בתעשיות הבידור והתקשורת". יו"ר דיסני בוב איגר הוסיף בהצהרה משלו שחברתו "אסירת תודה" למרדוק ולהנהלת פוקס "שהסמיכה אותנו לדאוג לעתידם של העסקים היוצאים מהכלל הללו". 


ההצבעות בשתי החברות מסיימות סאגה מתמשכת סביב נכסיה של פוקס שהוצעו למכירה וממצבת את מעמדה של דיסני כמעצמת על בהוליווד. כזכור, דיסני כבר רכשה את לוקאס פילם, מארוול ופיקסאר בדרכה לשליטה כמעט חסרת מעצורים בתחום.


בעלי רשת פוקס רופרט מרדוק. רשת החדשות והספורט יישארו בידיו. צילום: AP


רכישת הענק עמדה בסימן שאלה כאשר קומקאסט הציעה הצעת נגד לרכישת נכסי פוקס. אלא שבדיסני פשוט העלו את סכום הצעתם וקומקאסט ויתרה על הרכישה. העסקה עדיין אמורה לעבור את אישורים של רגולטורים בינלאומיים ובחברות עצמן מוסרים כי "ענייני סגירה רגילים" עדיין עומדים בינן לבין חתימה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE