הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נער שיצא לבלות ביומיים עוקבים בחוף הים אושפז בשל זיהום תולעי קרס
אמו של הצעיר פנתה לרשויות, שהתעלמו מהנושא לטענתה. "מדובר בתולעים שיכולות להיות רדומות בגוף חודשים, לוקח לזיהום זמן להתפתח", היא אומרת

מייקל מולהולן דיומאס פיתח זיהום לאחר בילוי בפומפאנו ביץ' באופן שלא ייאמן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא ברור אם יוכל להגיע לחתונת אחותו. דיומאס (צילום: באדיבות המשפחה)


הוא הגיע למקום פעמיים בימים עוקבים, בתאריכים ה-18 וה-19 ביוני, כאשר כל ביקור ארך כ-20 דקות. לשם הכיף וכחלק ממשחק חברי הוא קבר עצמו בחול, אבל כשיצא ממנו - החל הסיוט: זיהום טפילי מפחיד החל להתפתח על ידיו ורגליו, כשביום הולדתו ה-17, בתאריך ה-20 ביוני, הזיהום הגיע למימדים מפחידים. מקור האימה ככל הנראה בתולעי קרס שהיו במקום.

"התולעים יכולות להיות רדומות במערכת בגוף כשמונה חודשים", מסבירה קלי אמו של מייקל, ורופאת שיניים במקצועה, בראיון למערכת היברו ניוז. "הנזק בדברים הללו צץ חודשים לאחר ההדבקה ורוב האנשים לא יזכרו שאולי הנסיעה לחוף היא שהתחילה את הכל".

כיום הוא מתקשה ללכת, מרותק לבית, ורוחץ את עצמו עם אקונומיקה מידי יום. אמו פנתה למשרד הבריאות. לטענתה, השיחות הראשונות שעשתה אליהם לא נלקחו ברצינות אך לאחר שפרסמה פוסט ויראלי, החלה חקירה בנושא. "הבת שלי, אחותו, מתחתנת ב-11 באוגוסט והוא נושא תפקיד באירוע", אמרה. "אני רק מקווה שהוא יוכל לנעול נעליים".

שישה מבין 17 חבריו של מייקל ששהו עימו, התגלו כנגועים גם הם בתולעי קרס, כאשר מקרה אחד של זיהום אובחן ב-23 ביולי. דיומאס טוענת כי לאחר שהרופא איבחן את הזיהום ברגלו של מייקל, היא פנתה בתאריך ה-16 ביולי למחלקת הבריאות בחוז ברווארד בפלורידה, השאירה שלוש הודעות שלא נענו ולבסוף הצליחה לשוחח עם מפקח ב-17 ביולי שהודיע לה שאין בכוונתו להוציא אזהרה בנושא.

האם עצמה, רופאת שיניים העובדת בתחום יותר מ-30 שנים ונושא הבריאות קרוב לליבה והיא אף מבינה בו היטב, יצרה קשר מספר ימים לאחר מכן למרכז לבקרת מחלות ולמשרד הבריאות הראשי של פלורידה. עתה טענו הפקידים עימם שוחחה כי נפתחה חקירה, וכי הם מבקשים לדבר עם כל חבריו של מייקל שנדבקו בתולעת.

קנדי סימס, האחראית על הנגשת מידע לציבור מטעם מחלקת הבריאות במחוז ברווארד, אמרה כי הדברים נבדקים אך סירבה להגיב לטענות שהועלו.  


תוצאה של שעשוע (צילום: באדיבות המשפחה)


תולעי הקרס מתחפרות בעור, מה שגורם לתגובה עורית אדומה ומגרדת שיכולה להימשך שבועות עד שהזחלים מתים, ובמקרים נדירים עלולה להסתבך. דיומאס עצמה, אם חד הורית, מספרת שנאלצה לשלם יותר מאלף דולרים על התרופות לבנה.

"מייקל נטל אנטיביוטיקה מרובה. הוא לקח חומר אנטי טפילי בשם איברמקטין, שלא עבד. הוא קיבל גם אלבנזה שעלתה לנו 1358 דולרים. הלכנו אתמול לרופא שוב והוא צריך לקחת סבב נוסף של הכדורים הללו, ולהוסיף פרוביוטיקה. הטיפול הזה יימשך חודשים עד שיסתיים. הוא סובל מכאבים בהליכה, לא יכול ללכת לקבוצת הפוטבול שלו, אנחנו מפחדים שיחטוף זיהום נוסף אם ייצא החוצה", היא משתפת.

"לא רק שאני חוששת שהוא לא יוכל לנעול את נעליו לחתונה, מי יודע אם בכלל יוכל לדרוך על רגליו וללכת ביום האירוע עצמו", הוסיפה וביקשה להדגיש ולהזהיר הורים וילדים אחרים: "לעולם אל תלכו בחוף ללא נעליים סגורות, ולעולם אל תקברו עצמכם בחול. אי אפשר לדעת איך זה יסתיים".









50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE