הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרך קרן ההגנה המשפטית - כך עקף הגזען את פייפאל ומימן עוד עצרת ניאו-נאצית
אחרי מופע האימים בשארלוטסוויל אשתקד (צעדת הלפידים עם צעקות "יהודים לא יחליפו אותנו" בלילה, דריסה למוות של מפגינת-נגד למחרת) נחסמו גזענים וניאו-נאצים כמו המארגן ג'ייסון קסלר מרוב שירותי מימון-ההמון והעברות הכספים. אבל פייפאל רצו להיות הוגנים והשאירו לקסלר אפשרות לגייס כספים להגנתו המשפטית. הוא לא היסס לנצל את נדיבותם

"חסיד העליונות הלבנה" (להלן: הגזען ו\או האנטישמי) ג'ייסון קסלר, שאירגן את צעדת הזוועה בשארלוטסוויל אשתקד ושצהל באתרים של הדומים לו על דריסתה של מפגינת-נגד למחרת, מצא דרך לעקוף את מדיניות האנטי-שנאה של פייפאל כדי לממן את השידור החוזר של אותה עצרת שנאה. כך עולה ממסרי פייסבוק שהושגו על ידי כיילב אקרמה, כתב האתר מדיהאייט (Mediaite).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זורקים אותם מהדלת - הם חוזרים דרך החלון. כסילים ורשעים מתכוננים למצעד בשארלוטסוויל אשתקד (צילום: ויקיפדיה)


בצ'ט  קבוצתי לתכנון העצרת Unite the Right 2, יעץ קסלר לעמיתיו המארגנים הגזענים לתעל את הכסף למימון עלויות האירוע דרך קרן מימון-המון שנוסדה לכיסוי הוצאותיו המשפטיות של קסלר. קרן זו הוקמה לא בשמו של קסלר אלא בשמו של משרד עורכי דין בשם זיניקר (Zyniker), שהשתמש בפייפאל לאיסוף הכספים.

"אנחנו לא יכולים להשתמש באפליקציות נורמיות, יורידו את זה יותר מדי מהר", אומר פעיל הגזענות הלבנה סאם סאלזאר בצ'ט ב-20 במאי השנה. "נורמי" הוא כינוי גנאי נפוץ בקרב קבוצות שוליים רבות ברשת, ובמיוחד בימין הקיצוני, לעולם ה"רגיל", המואס בהם וברעיונותיהם. סאלזאר התכוון לכך שפלטפורמות תשלומים המכבדות עצמן, כמו פייפאל, אינן מאפשרות מימון באמצעותן למטרות כמו אלה בהן דוגלים הוא וחבריו.

"אולי מישהו יארגן גופאנדמי (Gofundme) או משהו?" שואל פעיל גזען אחר. אלא שגם שם חסומים הוא ושכמותו. ואז קסלר עצמו הציע את הפתרון: "אנחנו יכולים להשתמש במשרד עורכי דין זיניקר", אמר, וצירף קישור לעמוד המימון להגנתו המשפטית.

יצטרך להסתדר מעתה עם מזומנים וצ'קים. הגזען האנטישמי ג'ייסון קסלר (צילום: Rightwingwatch.org)



ההונאה התאפשרה בזכות ניסיונה של פייפאל להיות "הוגנת מדי" (או חוסר רצונה לוותר על העמלות, בחרו כרצונכם). כשאתר Think Progress שאל את פייפאל בחודש שעבר על השימוש שעושים גזענים כמו קסלר בפלטפורמה, עמדו בפייפאל על כך שגיוס כספים להגנה משפטית אינו מפר את מדיניות החברה".

תיעוד הצ'ט מוכיח שקסלר הפר את התנאי הזה. הוא וחבריו דנים ברכישת ציוד הגברה, שכירת אוטובוסים וכרטיסי טיסה הנחוצים לאירוח "איחוד הימין 2", שמתוכנן להיערך ביום השנה לאירועי הדמים בשארלוטסוויל, בהם דרס ניאו-נאצי מפגינה למוות.

מוקדם יותר החודש היה כפתור הפייפאל זמין בעמוד של קסלר, אולם אז נעלם הכפתור ללא הסבר. "#ביינאצי. קסלר נשאר עם מזומן וצ'קים בלבד", צייץ חשבון הטוויטר Deplatform Hate, שמטרתו לגרום לחברות גדולות להסיר משירותיהן חשבונות של הימין הקיצוני.


קורי מאהלר, מנהל "זיניקר" עורכי דין שמתמחים בהגנה על נאצים ועוזריהם. למקרה שבטעות יוצא לכם להיתקל בו. יידע הציבור וייזהר



פייפאל אישרה שהחשבון של "עורכי דין זיניקר" (משרד המתמחה בהגנה על פעילי ימין קיצוני, קצת כמו "חוננו" בארץ) נסגר וכי כל חשבון שיוכח כי שימש לדבר שאינו הגנה משפטית ייסגר אף הוא. אולם הניאו-נאצים ועוזריהם זכו בכחודשיים של שימוש בפלטפורמה הנוחה והמועילה בטרם התגלתה ההונאה. פייפאל היתה מהחברות הראשונות שסגרו את חשבונותיו האישיים של קסלר ודומיו, וציינה את האירוע בשארלוטסוויל כמטרה לא לגיטימית לגיוס והעברת כספים מבחינתה.

קסלר התכוון בתחילה לקיים את העצרת שלו גם בשארלוטסוויל שוב, אולם רשויות העיר סירבו לחזור על החוויה, וקסלר ירד לבסוף מתביעתו נגד העירייה, והחליט להתמקד בעצרת בוושינגטון הבירה, באחד הפארקים הסמוכים לבית הלבן. בנוסף לקטיעת צינור המימון, סובלים הניאו-נאצים ממחלוקות פנימיות. רבים מן הגזענים המתוחכמים יותר חוששים ממהומות דומות לאלה של אשתקד, והם ממליצים לחסידיהם שלא להשתתף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE