הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות הגברת הייבוא מארה"ב, החקלאים טוענים כי עתידם לא ברור
ביום חמישי האחרון טען טראמפ כי הוא "פתח את השוק האירופי" עבור החקלאים אך דוברת הנציבות האירופית טענה בראיון כי מוצרים חקלאיים אינם חלק מההסכם בין ארה"ב לאיחוד האירופי. החקלאים מודאגים מהמצב: "הרבה דברים לא ידועים"

ההסכם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם האיחוד האירופי שהוריד את המחסומים על סחר והגביר את הייבוא מארה"ב אמור לעזור גם לחקלאים אך הם לא משוכנעים כלל ויש להם על מה לבסס את החששות הללו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם הם עדיין בעדו? (צילום: AP)


הוול סטריט ג'ורנל טען כי מינה אנדריבה, דוברת הנציבות האירופית אמרה בראיון כי מוצרים חקלאיים לא היו חלק מהמשא ומתן בין ארה"ב לאיחוד האירופי. ההסכם קבע גם כי חקלאים וחוואים אמריקאים שנפגעו ממלחמת הסחר יפוצו בכ-12 מיליארד דולר.

 "התשלומים הללו יעזרו לחקלאים הניצבים בפני תשלומי הלוואות שמועדם חלף ובנקאים זועמים, אבל הם לחלוטין לא מספיקים אם פירושם שמכסי המגן ומלחמת הסחר יימשכו לאורך העתיד הנראה לעין", אמר בלייק הרסט, מגדל תירס וסויה ונשיא לשכת החוות של מיזורי לאחר פרסום ההסכם, "הם רק תחבושת זמנית מאד לפצע שגרמנו לעצמנו".


בריאן דנקן, סגן נשיא לשכת החוואים של אילינוי (צילום: קטרינה רוסון)


מי שהצטרף היום לדאגות החקלאים הוא בריאן דנקן, סגן נשיא לשכת החוואים של אילינוי ומגדל חזירים שקיבל את הבמה בפוקס ניוז ודיבר בשם חבריו החקלאים: "הרבה דברים לא ידועים וכמו עם חבילת הפיצויים שהנשיא הבטיח ביום חמישי, אנחנו לא יודעים מספיק פרטים כדי להבין איך כל זה מיטיב עמנו".

"התזמון היה יכול להיות טוב יותר עבור חקלאות בארה"ב", הוסיף דנקן, "לכן היינו נחושים בדעתנו מההתחלה כי ניתן היה לנהל את מלחמת הסחר הזו בצורה טובה יותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE