הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי אתה סלמונלה? כך תמנעו מהסיכון להידבק בחיידק שמזהם מוצרי מזון
בהמשך להתפרצות האחרונה של חיידק הסלמונלה במוצרי עוף, שנמשכת למעלה משבעה חודשים, קראו על מספר צעדים פשוטים שניתן לבצע על מנת למנוע את הסיכון להידבק במחלה

סלמונה הוא חיידק שיכול לגרום לזיהום סלמונלוזיס. מנתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן עולה, כי ברוב המקרים הזיהום נוצר בגוף לאחר צריכת מזון נגוע בחיידק. במאה ה-19 גילה המדען האמריקני, ד"ר סלמון, את החיידק ומכאן שמו. החיידק גורם לכאבי בטן, לשלשולים ולחום. התסמינים האמורים מופיעים בתוך שלושה ימים לאחר שנדבקים בחיידק ומפסיקים כעבור שבוע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמיליון מקרים של הדבקות בסלמונלה מדי שנה בארצות הברית

במקרים מסוימים, הזיהום עלול להתפשט אל זרם הדם וכך גם אל חלקים אחרים של הגוף. במקרים כאלה, התסמינים יכללו שלשולים חמורים שדורשים אשפוז. במקרים חמורים יותר, הזיהום עלול להיות קטלני אם לא מטפלים בו באמצעות אנטיביוטיקה.

מדי שנה, נקשר הסלמונלוזיס בכמיליון מקרים של מחלות, שנגרמו כתוצאה מצריכת מזון נגוע בסלמונלה, ברחבי ארצות הברית. מתוך מיליון המקרים מגיעים לאשפוז בבתי החולים כ-19,000 חולים וכ-380 מתוכם מתים.

צריכה של מזון מן החי עלולה להגדיל את הסיכון לבוא במגע עם חיידק הסלמונלה ולחלות בסלמונלוזיס. כמה צעדים פשוטים יכולים למנוע את הסיכון להדבק בחיידק.

חשוב לבשל עוף, בשר בקרב וביצים באופן ראוי. יש לשטוף ידיים, משטחי עבודה להכנה מזון וכלי עבודה המשמשים להכנת מזון במים ובסבון מיד לאחר שהם באו במגע ישיר עם בשר נא או עם עוף.

על מנת למנוע את המחלה חייבים לרחוץ ידיים ולבשל את העוף או הבשר כראוי

יש לשטוף ידיים במים ובסבון לאחר כל מגע עם זוחלים, ציפורים או אפרוחים ולאחר כל מגע עם צואה של חיות מחמד.

חשוב לא לטפל בו זמנית בהכנת בשר עוף או בשר גולמי אחר ובתינוקות, כגון החלפת חיתולים, האכלה וכולי. לבסוף, חשוב לא לאכול מוצרי מזון שקיים חשד שהם נגועים בסלמונלה.

על מנת לקבל מידע על התפרצויות החיידק הקיימות כעת ברחבי המדינה ניתן לגלוש לאתר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. שם אפשר להביט ברשימה עדכנית של התפרצויות אותן חוקר המרכז.

לעתים, יצרניות המזון מפרסמות הודעות עם מידע על אודות חשש להתפרצות סלמונלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE