הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שתי עובדות לשעבר תובעות את וולמארט בטענה כי החברה מפלה לרעה נשים בהריון
שתי הנשים היו צריכות לקחת חופש כדי לטפל בבעיות בריאותיות בזמן ההריון וטוענות כי זו הסיבה לכך שפוטרו מעבודתן. "הייתי עם תינוק בדרך וללא יכולת לשלם חשבונות", אמרה אחת הנשים

לייה קלופ וקייטלין הובר פוטרו מוולמארט בזמן שהם היו בהריון ועכשיו תובעות את הקמעונאות בגין הפרת חוק המגן על נשים בהריון. השתיים טוענות כי במהלך תקופת ההריון שלהן בתחילת 2017 הן חוו מספר בעיות בריאותיות הקשורות להריון ונאלצו להיעדר מהעבודה בשל כך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף וולמארט באלביון, ניו יורק בו עבדו שתי הנשים התובעות את החברה (צילום: רוצ'סטר קרוניקל)


לטענתן, המנהלים בחנויות לא התחשבו בצרכים הרפואיים שלהן והמשיכו להחיל להם את שיטת הניקוד של הרשת המורידה נקודות על היעדרות בלתי מוצדקת מהעבודה וכאשר מגיעים לסך מסוים של נקודות יכולים לקבל הודעת פיטורין. "אמרתי למפקח שלי שיש לי כאבים והתכווצויות ואני מפחדת שאני עלולה להפיל את התינוק", סיפרה קלופ בת ה-21. המפקח אישר, אך הוריד לה חצי נקודה על כך שיצאה מוקדם מהעבודה.

כמה שבועות לאחר מכן קלופ הודיעה בבוקר כי הולכת לרופא לאחר שהקיאה דם, המנהל שלה אמר בתגובה כי אם לא תגיע למשמרת יהיו לה יותר מדי נקודות והיא תפוטר. קייטלין הובר פוטרה בשלבי ההריון המוקדמים לאחר שסבלה מהקאות, בחילות והתייבשויות ונאלצה להיעדר מהעבודה.


לייה קלופ כיום עם התינוק ובן זוגה (צילום: רוצ'סטר קרוניקל)


דינה באסקט, נציגת ארגון "A Better Ballance" למען זכויות עובדים טענה כי מדיניות וולמארט מזלזלת בחוק ההריון בכך שמענישה עובדות על היעדרויות חוקיות. דובר וולמארט, רנדי הארגרוב הגיב לתביעה ואמר: "אנו לוקחים עניינים כאלה ברצינות רבה ואין לנו סובלנות כלפי אפליה". הארגרוב המשיך וטען כי בוולמארט דווקא כן מגנים על עובדים במצבים כאלה ולא מפעילים עליהם את שיטת הנקודות.

באוקטובר בשנה שעברה וולמארט בחנה מחדש את המדיניות שלה לגבי עובדות בהריון, מניקות או סובלות מבעיות בריאותיות לאחר הלידה. לשתי התובעות במקרה זה לא עזר והמאבק המשפטי שלהן מול וולמארט ממשיך כאשר לחברה יש 30 יום כדי להגיב על התביעה נגדה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE